onsdag 11 februari 2009

dagen då vintern kom...





foto:mywhitecottage

Imorse när vi vaknade hade vår gröna gräsmatta blivit vit! Faktum är att det fortfarande snöar, men det är inte särskilt kallt så frågan är hur länge det får ligga... Som ni ser är alltså mina snödroppar numera snötäckta!

Vill tacka alla ni fina som kikar in här och lämnar små rader efter er, just nu har jag dåligt med bloggtid så jag hinner inte runt till er i den utsträckning jag skulle vilja... Men ni ska veta att jag blir så glad för era kommentarer!!! Ni värmer mitt hjärta!

Kram Jenny

24 kommentarer:

rosenskära sa...

... och du värmer våra!

Lena

Annika sa...

Vackert och kul för barnen. Men annars kan det vara med snö för i år tycker jag! Grinden är jättefin!

Marina sa...

Jag tycker det är så vackert idag. Helst nu innan bilar o annat har smutsat ner snön. Hoppas hoppas den får ligga kvar lite så barnen kan ha lite roligt.

Kram!

EN INREDOHOLIC sa...

Och som du värmer!! Härligt! Och vilka vackra bilder. Underbart (trots att det är snö :( hihi!)

Kram kram
Jannice

Anonym sa...

Jaa, nu gör de verkligen skäl för namnet, snödropparna!!!

Fina bilder av ett snöigt landskap.

Hoppas allt är bra med dig och att vi snart kan sprida lite vårkänslor omkring oss.

Här i Stockholm åker vi slalom i konstgjorda backarna på kvällarna nu när det är så mycket snö, men efter sportlovet då vill jag ha vår!!!!

Ha det gott

Kram Lena

Randi sa...

Ja, äntligen blev det lite ljusare. Jag var också snabbt ute med kameran - vet ju inte hur länge det varar.
Din bildsvit är såååå vacker.
Kram Randi

skapa Ro&Harmoni sa...

Oj, vilka vackra bilder. Underbart att se så verckret vinter fram för sig!!!
M

Lilla huset på prärien sa...

Hej Jenny!

Här kom också snön idag men det börjar redan att smälta bort, otroligt hur fort det kan gå! Underbara bilder visar du som vanligt.

Kram Jenny

Anonym sa...

Ljuvlig grind!
Snön får gärna ligga över sportlovet, men sedan kan det bli VÅR. Längtar.
Kram A-S

Bokcaféet i byn sa...

Hej Jenny!
En snöig hälsning från andra sidan Ystad! Har just varit ute med vovven bland igendrivna fält. Han älskar snön och kör nöjt ner nosen i den kalla, blöta snön!

Vilka fina foton du bjuder på ännu en gång! Våra snödroppar har också bäddats ner under ett snölager nu! Det sägs att det ska bli kallare och en vit sportlovsvecka i Skåne så kanske snön stannar ett tag!

Önskar dig en toppen onsdagskväll!
Kram Anna

Brunkullan sa...

Grattis:) Dina 5 cm snö är 55 cm snö här:)
Nysnö alltså. Som tillägg till den strax över halvmetern som redan fanns. Vilket gett ett resultat på över 1 meters snödjup här i Östersund!

Och då kan du ju tänka dig hur det ser ut i stugan;)

Susanne

Mamma C sa...

Härliga vinterbilder.
Kram Mamma C

Solsjö - Under en vind sa...

Vilka fina vinterbilder!!! Gillar verkligen ditt sätt att fotografera!:)

Här ligger snön också vit, kul nu när barnens sportlov startar imorgon!

Hoppas att ni får en mysig helg med Alla hjärtans dag firande! ♥

Kramis!

In my house sa...

Huuu jaaa, vi ha oxå fått snö.... Mina snödroppar som va så stora å fina =( stackarna!!!!


Kram josse

Unknown sa...

Oj! När jag var till Skåne i mitten av januari låg ju gräsmattorna gröna ...
:-)
Här har vi dock maaaaassor av snö ännu.
/B
www.lyckligagatans.blogg.se

Maria sa...

Belv verkligen helnöjd med köket, enkelt sätt att piffa till lite!
Jodå du har rätt, några svarta tolix är på väg hem till oss!!!
Ha det gott!

Sivs hus sa...

Hei, Ja helt utrolig hvitt og vakkert. Klem Siv

lottens vita och gröna sa...

hallå jenny,du ska veta att du är en riktig värmespridare, alltid så härligt att besöka dig! tänk att dina snödroppar nu är enötäckta, men de klara dom, antagligen vana!!! ljuvliga bilder som alltid! ha det gott du varma, kramkram lotten

me and alice sa...

Hej Jenny!
Dina foton är helt underbara!!
Härligt att ni också fått snö. Annars kan jag komma med ett lass härifrån!!*fniss*
Kram Susanne

Gnistrande snö sa...

Underbara bilder, så vackert med snödropparna där i snön.

Nu har vi också fått snö :-)

Önskar dig en fin helg!

Kram
Katarina

Camillas nya hem sa...

Åh, har ni redan snödroppar? Visserligen begravda i snö, men ändå! Här i Västerås har vi bara snö, snö, snö. Jag som vill ha vår! :)

Susihus sa...

Men oj med snö ni har fått! Härligt för nu är det väl sportlov, eller? Undra hur det ser ut hemma hos oss, jag befinner mig i Kina för tillfället men har ni fått snö så har vi väl fått ännu mer kan tänkas...

Ha en superskön helg
Alla hjärtanskramar på dig

Nina sa...

Vill bara önska dig en härlig helg !! Kramar /Nina

Psst bilderna fantastiska !

Poppins sa...

Så fint det blir när snön får vara konstnär!