lördag 11 april 2009

många ägg blir det...



foto:mywhitecottage

Här njuter vi av strålande solsken, lediga dagar och så äts det så klart en hel del ägg! :) Dessa fina frukost-/dessertskålar fick jag av min snälla moster M för en tid sedan. Älskar de milda pastellfärgerna! Passar så bra på kökshyllan tillsammans med de rosa tekopparna och den turkos-/gröna termosen. Ikväll tänder vi grillen och grillar lamm, mums, vad gott det ska bli!

Ha en fortsatt skön påskhelg!

Kram Jenny
Uppdatering: Skålarna är inte nya utan gamla, och min moster
och jag hittade dem i en antikaffär i Vimmerby!

35 kommentarer:

Two sa...

Nydelige skåler du har fått av din snille moster. Dei er kanskje gamle?? Håper du viser dine rosa tekoppar en dag også! Ønsker deg en fin påske der i sør, her i vest-Norge har vi no fått vår også og det er begynt å bli grønt både i tre og på marka. Klem frå Juliann

Hem och Lycka sa...

Grymt fint med pastell och så matchande!

kram

Annika sa...

Tallrikarna är sååå fina! Snällt av M. Ha det så bra i kväll! Pussa på pojkarna! Stor påskkram!

Grodmamman sa...

Jätte fina skålar!
Här njuter vi av solen och ledigheten. Vi ska grilla kyckling!:)
Kram

Lilla huset på prärien sa...

Det låter himla smaskigt! Här har det blivit massor av städning idag. Tråkigt men det behövdes verkligen! Blir ju aldrig riktigt av i veckorna... slarvas en hel del.

Ha det så bra!

Kram Jenny

Ann-Catrin sa...

Oh så sött pastelligt.. går direkt till mitt hjärta
underbara foton.. visst är det ljuvligt väder..inte klokt ju!
har stått ute hela dagen och målat två utemöbler..vilken pärs..
Men nu är jag nöjd..och TRÖTT!

Glad Påsk vännen
Ann-Catrin

Goa sa...

Hej min kära vän!

Igår körde jag och två vänninor förbi dig och vinkade glatt! Hoppas du såg oss..;)
Jag tror att jag måste bo på Österlän...herrejessus så vackert det är denna tiden! Ska nog ta en titt på grannens hus..:)

Vi grillar också lamm...mums!

Största kramen och en riktigt Glad Påska till er alla!
Puss...

Randi sa...

Jag älskar också pasteller - de är alltid lätta att kombinera! Visst njuter vi nu - men det blåser kalla vindar nere vid havet. Uppe hos oss är det betydligt varmare...*ler* än nere hos er!
Ha en fortsatt skön helg!
Kram Randi

Anonym sa...

Vilka söta skålar du har fått. De påminner om skålar som min mormor hade när jag var liten, då ville man alltid ha sin färg, min var ljusblå

Kramar Lena

Stämningsfullt sa...

Hej!
Det var verkligen fina talrikar det :)
Glad Påsk!

Marina sa...

Mmmm, grillat lamm låter gott men jag ju egentligen rysligt mätt just nu. Har precis ätit vår påskbuffé och eftersom gästerna blev sjuka så blev de tju mycket mat till oss. Kram!

kardemumma sa...

Vilka fina bilder du visar!
Jag gillar också pasteller!
Kramar C

Maria sa...

Härligt och pastelligt!

Stjärnor & Champagne sa...

Vilka härliga färger, precis min stil...

Kram anne

MITT VITA HUS sa...

Så fina, är dom gamla eller finns det att köpa nya? Termosen är bara för lovly den också=) Ha en fin söndag Kram M

Dollan sa...

Åh, vad mysiga, gillar dom med.

Påsk kram från

Dollan

Smultronlycka sa...

Hej hej!Ja de där skålarna var en riktig fröjd för ögat ;) Man blir lycklig av färgerna!Hoppas grillkvällen var härlig och att det blev gott!Kram Anna

Anonym sa...

Hejsan!

Vackra skålar i somriga färger, härligt!

Hoppas allt är bra med dig och din familj.

Kram Bodil.

Jenny sa...

Helt underbara skålar! Man blir verkligen glad när man ser dem! Förstår att du gärna vill äta ägg på dem ;)Hoppas du haft en jättehärlig påsk! Stor KRAM

Jenny-jennyshemochharmoni.blogg.se

Maria sa...

Härligt väder vi har haft i påsk, svårt att gå till jobbet bara, idag när det är så fint!
Hoppas allt är bra!
KRAM

Solsjö - Under en vind sa...

Vilka fina pastelliga skålar! Känns helt rätt denna årstiden med de milda färgerna!

Hoppas att er påskhelg varit riktigt härlig! Här är vi nu mer ute än inne...så härligt! men samtidigt vill man inte att våren ska springa förbi för snabbt....

Kram kram!

Anonym sa...

Så fina tallrikar du fått! Hoppas du haft en riktigt skön påskhelg!
kram kram

Vårt lilla hem sa...

Hej där :)

Hoppas ni hade en fin och mysig påsk! Skönt med några dagars extra ledigt, det behövs. Hihi, här har det också blivit ett och annat ägg, mest med mandel i ;)

Såå vackra skålar!! Vilken lycka att springa på dem!

Ha en skön kväll i solen!

Kram, Jenny

Jes/Vita villa vila sa...

Hej Jenny-vännen,

ÅÅÅ vilka härliga bilder & vilka jättefina tallrikar!!!

Hoppas ni haft en underbar påsk!

Stor kram Jes ♥

Susihus sa...

Superfina och passar ju perfekt där på hyllan. Va gott det lät med grillat lamm. Bono och jag har varit på sökläger hela påskhelgen, helt underbart roligt och lärorikt! Skulle kunna tänka mig några dagar till ledigt i solen=)
Kram på dig

Mamma till flera... sa...

Vilka härliga färger. Sådana som man blir riktigt glad av!
Hoppas ni haft en bra påsk. Jag är oförskämt dålig på att hlsa på alla bloggare nu förtiden.

Kram!

Gnistrande snö sa...

Åh vilka härliga färger och vilka ljuvliga tallrikar, trodde faktiskt att de var nya :-)

Kram
Katarina

EN INREDOHOLIC sa...

Underbart vackra var de iaf och man blir glad av pastell så här på vårkanten! Önskar dig en fin helg. Kram Jannice

Elzie sa...

Vilka jättefina skålar. Och det ser mumsigt ut som ligger i, hi, hi.
Hoppas ni får en härlig helg.
Kram Elzie

Ett skönare liv sa...

lika vackra bilder som alltid :)
hoppas helgen e härligt!
kramar nadja

Sofia på Me and my home sa...

Mmm härligt våriga pasteller! Hoppas allt är bra med dig och familjen!
Kram Sofia

Jes/Vita villa vila sa...

Hej vännen,

Bara jag som kikar in och säger go kväll! Njuter av dena enastående bilder.....

Hoppas allt är bra med dig och din familj!

Stor kram Jes ♥

Jes/Vita villa vila sa...

Hej Jenny,

Hoppas allt är bra med dig & din familj!

Ville bara kika in & säga go kväll :)

Största kramen vännen!

Jes ♥

A home far away sa...

Så underbart fint foto och underbara skålar!

Trevlig Valborg!

Kram Gunilla i Singapore

Sofia på Me and my home sa...

Hoppas allt är bra och att du njuter våren!
KRAM Sofia