måndag 4 maj 2009

dukningstema: hav & strand






foto:mywhitecottage

Så var då valborgsmässohelgen slut... Men det har varit en underbar helg med massa solsken, härligt umgänge med vänner, fotbollsmatch, grillning, garderobsstädning, sparrispremiär... ja, allt möjligt i en lugn och skön blandning - underbart!!!

För ett par veckor sedan hade jag tjejerna i den kvinnliga organisation jag är med i (Ladies Circle) hemma hos mig. Vi hade temakväll och det var jag och en tjej till som höll i det. Temat för kvällen var: hav och strand och dess innehåll... Vi började kvällen med att åka till ett rökeri här i närheten. Där fick vi lära oss att filéa (hmm, stavas det så?!?) fisk. Vi fick också provsmaka en massa godbitar från rökeriet - mycket mumsigt! Sedan åkte vi hem till mig och åt fisksoppa (bl a innehållandes fisken vi just filéat). Sedan blev det frågesport på samma tema, det hela blev en väldigt lyckad kväll! Självklart gick dukningen i samma tema. Var nere på stranden och samlade strandfynd som jag använd mig av när jag dukade. Hann knäppa av några bilder i all hast innan tjejerna anlände. Ni ser även en skymt av mina numera svarta matsalsstolar. Blev mycket nöjd med dom! Helhets bilder på matsalen ska jag försöka ordna så småningom...

En bamsekram vill jag ge er alla och en var som kikar in här och lämnar fina rader efter er! Jag är usel på att både blogga och besöka er andra och jag funderar faktiskt på om jag överhuvudtaget ska fortsätta blogga... Det dåliga samvetet vill inte ge vika och då kanske det är bättre att lägga ner hela biten... Känns så just nu... Men som sagt än en gång; tusen tack för era fina kommentarer, de värmer mitt hjärta, bara så ni vet!!!

Kram Jenny

38 kommentarer:

Stämningsfullt sa...

Hej!
Vilken trevlig kväll och dukningen var verkligen jättefin!
Kram!

Lilla huset på prärien sa...

Å gud - du får inte sluta blogga! Jag hade saknat dig allt för mycket. Nej då är det bättre att inläggen kommer sällan och att du bara kommenterar ibland. Inget dåligt samvete!!

Sen måste jag säga - vilken fin dukning!! Och så roligt att göra det hela till ett tema sådär! Jag gör allt för sällan sådana där roliga saker där man får lägga manken till lite, här blir det mesta i all hast tyvärr. Superfina bilder också!!

Största kramen Jenny

Marina sa...

Låter som en trevlig grej det där med tjejkvällen. Fin dukning!
Om du ska blogga eller ej bestämmer ju bara du men jag läser gärna din blogg om du väljer att fortsätta. Kram!

Anonym sa...

Otroligt vacker dukning!

Lilla Blanka sa...

Hej goa Jenny!

Sitter här på fikarasten (och är osocial, för jag gick inte till fikasoffan som de andra...) utan valde att titta till ett par favvisbloggar i stället...

Vilken underbar dukning..! Dina bilder är såå fina..
Har börjat titta mer på själva "fotot" på sisteone..Fick en fin systemkamera nu när jag fyllde år...Provfotade litegrann, skall lägga ut bilder i kväll..men det är ju en stor kvalitetskillnad från min gamla kamera, så det är ju kul :)

Hoppas allt är bra med dig *kram*

Är lite halvdålig på att kommentera..det är så mycket man vill ha gjort ute nu, så datorn kommer i andra (eller tredej eller fjärde..hand för tillfället.

Kraaaam
Mia

På min gatan i stan sa...

Tjusigt! Enkelt och fint! :)

Kram!

EN INREDOHOLIC sa...

Hörru damen, sluta med dåligt samvete. Det är ingen som förväntar sig att du ska uppdatera och hålla på. Gör som du vill... Vi kikar in här ändå och njuter av dina fantastiska bilder. Underbar dukning.!!

Tävla i duni vet ja!!

kramar i massor
Jannice

Smultronlycka sa...

Hej!!
Vilken fin dukning och vilken härlig dag ni måste haft!
Vill också säga: känn ingen press på dig med bloggen.
Tyckte det var lite jobbigt ett tag men nu är det det nästan roligaste jag har.
Men får inte känna press och dåligt samvete!
Tråkigt om du väljer att inte blogga tycker jag :(
Du har ju så fint här.
Ta't som det faller på och ha det kul!!
Ta hand om dig!
Kram Anna

Villa Carl Larsson sa...

Oj vilken härlig dukning. Jag köpte idag servetter från Bruka och Himla så nu ska det bli fina dukningar även hos mig. Det är så roligt att piffa till det med det där lilla extra.

Kram Josefin

Heimatkunde sa...

Hello,
what a nice table! Unfortunately I dont understand a word. But really nice pictures!
Greetings from Berlin
Laura

Nettan sa...

Vilken läcker dukning !
Stolarna blev jättebra =0)

Tor det är fler än jag som INTE vill DU ska sluta blogga =0( !
Vad gör det om det bara blir ibland, bloggar gör man när man känner för det ;0).
Hoppas verkligen du stannar kvar, kommer sakna dig annars !

Kram Nettan

Hem och Lycka sa...

Uuursnygg dukning! Vackert att dekorera med det som naturen erbjuder.

Känn inga krav, det är ju din blogg och du som bestämmer nivån! Jag hade också ständigt dåligt samvete för att jag inte tittar tillbaka till de som skriver hos mig men man är ju faktiskt inte mer än människa. Och det ska ju heller inte vara en heltidssyssla utan en hobby, nåt roligt utan ett dåligt samvete!

kram

Cilla sa...

Det lät verkligen som en super träff.. & vilken ljuvlig dukning;0)
Ha det bäst!!
Kram Cilla

Grodmamman sa...

Vilken fin dukning!
Blogga när du känner för det, känn ingen press!:)
Kram

Sallys hus sa...

Hallå där!

jag är också usel både på att blogga o kommentera just nu eller har varit det länge.
Men jag har slutat ha dåligt samvete.....alternativet skulle ju vara att ägna familj och hem mindre tid och då kan vi ju snacka om dåligt samvete...
Så snälla du ha bloggen kvar....så kan vi ju kravlöst kika in till varran då o då...lämna några ord eller så....:)

Ert hem är helt underbart och jag hoppas att jag nån gång får se det i verkligheten...;)

Ha en fortsatt härlig vecka!
Stooor kram Katarina

Villa Hemma sa...

Neeej, sluta inte blogga. Släng in ett inglägg då o då, utan press *lätt att säga* :-D

Jag har varit med på en LC-träff en gång, trevligt.

kram o ha det så bra

ps jag vill se meeer av själva bordet.... fiiint :)

Radhusdrömmar sa...

Wow vilken läcker dukning!!!
Vad duktig du är.

Hoppas verkligen att du fortsätter blogga, gillar ju att titta in här :-)

Kram Johanna

EN INREDOHOLIC sa...

Hej hopp! Kika in hos mig och TÄVLA om en vacker krona av Monica Johansson värde 600 kr!!!

Kram
Jannice

StrandviksVillan sa...

Så vackert!
Skulle verkligen vara kul att ordna eller få delta i en sån temakväll.

Mamma till flera... sa...

Åååå, vilken härlig dukning. Så fridfullt! Er cirkel låter ju alldeles förträfflig!
Kram!

Rosenvit sa...

Vilken fin dukning. Det är så roligt att göra vackert till kära gäster.
Kommer att låna ditt tema nästa helg då jag fyller år.

Kram
Anna

Maria sa...

Mer mer mer!!! Vill se mer bilder, super fint!
Hoppas allt är bra med er!!!!

KRAM

Dollan sa...

Jättefin dukning, soppan lät inte helt fel heller.Mmm,fisksoppa.

Det vore tråkigt om du slutar att blogga måste jag säga, för mig har det blivit som ett måste att kolla in hos dig iaf. Du får ju till det så himla fint.

Kram kram

Dollan

Susihus sa...

Åh så fint vännen! Vadå sluta blogga, dåligt samvete - lägg bort dem tankarna direkt! Det ska inte kännas som ett tvång det ska vara inspirerande och ge mer. Det ger mig massor att få hoppa in här då och då när tid finnes, och titta på dina fina bilder och läsa något trevligt=)

Förstår ändå precis hur du känner, när jobbet tar all tid och lust så tappar jag sugen och funderar i samma banor men så inser jag ju att det ger mer, sen får man bara inse att ibland hinner man inte blogga eller besöka och då får det vara så.

Ha en kalasgo kväll. KRAM på dig

Jes/Vita villa vila sa...

Hej min vän,

NEJ NEJ NEJ du får inte sluta blogga Jenny! Dra ner på kraven - gör det bara när du har lust och känn inte stress o press! Jag vill njuta av din underbara bilder & av all din inspiration länge till! ♥

Underbar dukning och jättefint hade ni verkligen fixat!

Önskar dig en underbar helg med dina nära!

Kram Jes ♥

Millas hem sa...

Underbar dukning! Min längtan efter stranden blev nu ännu starkare!

Trevlig helg!
Camilla

Gnistrande snö sa...

Nej, sluta inte blogga, gör bara inlägg när du känner för det och känn ALDRIG dåligt samvete för att du inte hinner besöka andras bloggar, man räcker inte till allt så är det bara. Och du ger så mycket till oss via dina underbara bilder.

Härliga och inspirerande bilder även denna gång, tack för det!

Ha en skön helg!

Kram
Katarina

Marie sa...

Vilka vackra bilder Jenny, underbar dukning!

Hoppas att du inte slutar att blogga, gillar att kika in här hos dig! Är heller inte världens bästa på att kommentera runt just nu, tiden räcker helt enkelt inte till!

Ha en riktigt härlig helg!
Kramar Marie

Bokcaféet i byn sa...

Hej Jenny!
Det var länge sen nu! Hoppas allt är bra med dig och familjen!
Hos oss njuter vi av det härliga vädret nu och det frodas toksnabbt i trädgården. Inte minst ogräset verkar rekordsnabbväxande här i Skåne:-) Jag har sått solrosor, riddarsporrar, luktärtor och rosenskära hittills. Åh vad jag längtar tills de blommor!

Din dukning var super fin, du är duktig och har mkt fantasti!

I söndags var jag en sväng på Österlen men i de norra delarna. Var på en helt SAGOLIK ridtur i Brösarps grönskande backar på underbara, snälla haflinger hästar. Solen, hästarna och den underbara naturen samt 5 trevliga tjejer till. Hur härligt som helst!

Önskar dig en toppen fin vecka!
vi hörs!
Soliga kramar från Anna

ulrika sa...

Vilken vacker dukning, blir inspirerad att leta lite strandfynd och ta med hem.
Kram Ulrika

Elzie sa...

Så fin dukning.
Hoppas du har en bra dag.
Kram Elzie

White Season sa...

Sötaste Jenny! Åh vilket härligt tema, det är ju helt underbart fint, vilken stämning... Låter som en härlig kväll tycker jag, där skulle jag velat vara med :-)

Jag känner igen mig helt, jag tar en paus nu, vet inte hur länge... men så är det... Vi hörs ju av ändå, eller hur!

Många kramar och hälsa alla där hemma, Malin

Flaggduken 2 sa...

Vacker dukning med lite skärgårdstema.
Kraam Petra

Sallys hus sa...

Hallå Jenny!

bara lilla jag som skickar en kram!
Hoppas ni har det toppen nu när sommaren snart är här...
Härliga strandpromenader o grillmys...;)
Kraaaam katarina

Lilla huset på prärien sa...

Hej Jenny!

Hur är det med dig? Bara bra hoppas jag - jag kikade in en sväng och ville bara lämna ett litet avtryck efter mig :) Ta hand om dig!

Kram Jenny

Anna sa...

Vilken vacker dukning! Det fick mig vekligen att känna doften av salta stänk och solvarma klippor!

Kram
Anna http://husprojektet.bloggagratis.se

Ovala drömmar sa...

Wow det här var verkligen en dukning i min smak! Jag är lite petig i smaken gällande sånt annars men dukat så här har jag aldrig sett förr och blev mycket förtjust! tack för inspirationen :) Ha en skön dag!
Kram Veronica

Farmgirl Susan sa...

So lovely! Everything about the table setting is perfect. :)