onsdag 27 maj 2009

strandfavorit



foto:jenny

Nä, detta är inte en strand i Västindien utan vår favoritstrand inte långt ifrån där vi bor! Knäbäckshusen heter den och den ligger mellan Stenshuvud och Simrishamn. Det är Stenshuvud ni ser på nedre bilden längst bort. En strand man inte får missa att besöka om man är nere på Österlen i sommar!!! Vi var där i lördags tillsammans med min bror och hans familj. Fikakorgen var med och som ni kan se hade vi en underbar dag!!!

Underbara är även alla ni fina som kikar in här och lämnar rara kommentarer efter er! Men jag är ganska osynlig i cyberspace just nu och kommer fortsätta vara det ett tag till... *sorry* Kanske är jag tillbaka nästa vecka eller nästa månad, vi får se! Jag har ju lovat helhets bilder från vår "nya" matsal... Enklast att hålla koll på när något nytt inlägg kommer är så klart via Bloglovin!
Ha det bäst!
Varma kramar till er alla!

Jenny

PS. Glöm inte att bilderna är klickbara!

29 kommentarer:

Marina sa...

Där är ju så fint! Ett riktigt paradis är det där.
Jobbar du nu eller? Du var väl "egen" tidigare men sen jobbade du lite som fotograf, eller?

Kram!

Lilla huset på prärien sa...

Oh vilken underbar strand!! Den ska jag absolut besöka vid tillfälle. Har en stor förhoppning om att kunna ta en tur ner mot Österlen någon gång på sensommaren... vi får se :)

Kram Jenny

Gaia sa...

beautiful images..It's what I'd really need today...Thanks
g

♥ mamman i huset ♥ sa...

Tack för tipset! Ska åka den 190 mil långa resan till Österlen om 3 veckor och då vara där i 4 veckor så Knäbäckshusen ska vi definitivt besöka nu när vi sett dessa vackra bilder!

Kram!

Life Of An Angel sa...

Ååååh vilken underbar strand!!! Får mig verkligen att längta efter sommaren.. Ni måste haft en underbar dag där med picknickkorgen :-)

Kram

Solsjö - Under en vind sa...

Härliga bilder!!! Ni bor sååå vackert!

tack för dina hälsningar!:) ♥ De värmer i hjärtat!
Njuter nu av dagarna så mycket jag bara kan, prinsessan är en underbar och harmonisk liten bebis! *Lycka*....

Kramar!

Hem och Lycka sa...

Å jösses vad vackert, vi var där i somras - otroligt fint!

kram Mia

Hanna sa...

Oj vilka underbara beach bilder!

StrandviksVillan sa...

Det ser ju verkligen ut som en tropisk strand!!
Lyckliga dig som bor så nära den!

Önskar dig en härlig sommar, kram A-C

Maria sa...

Härliga bilder, vi har det bra här nere i Skåne!!!

Grodmamman sa...

Vilken underbar strand! Har varit på Kyhls strand, söder om Simrishamn och Skillinge, men den här var finare!:)
Kram

Smultronlycka sa...

Hej!
Nu blev jag lurad *L*
Jag trodde verkligen det var utomlands!!
Sverige är bra vackert!
Ha det gott!
kram Anna

Birgitta sa...

Vilka fantastiska bilder på stranden. Jag älskar havsmotiv. Ha det så bra. Hälsning från Birgitta i Göteborg.

rosenskära sa...

Jag hade aldrig gissat på en svensk strand... Det är något med hur ljuset faller och strukturen på sanden.

Lika glad varje gång jag hör ifrån dig, det gör absolut inget att det blir mera sällan, hellre kvalitet än kvantitet!

Kramar/Lena

Önskedrömmar i hvitt sa...

Hej jenny!
Vilken underbar strand! Försöker fn övertala min man om hur förträfflig idé det skulle vara att åka ner till Småland o Skåne o gå på loppisar o bo på mysiga B&B. Dina bilder kommer definitivt hjälpa, TACK!
Har självklart koll på dina inlägg via Bloglovin'.
Kram Maria

Stjärnor & Champagne sa...

Jag bara sitter och gapar...Trodde att det var utomlands. Vi sitter här och undrar vart vi skall till Österlen och nu har vi hittat ett ställe, tack...
Titta gärna in hos mig och tävla....

Kram Anne

Dahido's Kennel sa...

Helt fantastiskt vackert!!!
Hälsningar Marie.

Ann-Catrin sa...

Jenny!

dina strandbilder är som balsma för själen..
slår ju vilekn södarhavstrand som helst..
ha det gott vännen
Kramar
A-C

Gnistrande snö sa...

Mmm, sagolikt vackra strandbilder!

Ha det så gott!

Kram
Katarina

White Season sa...

Hej raraste Jenny!
Älskar knäbäckshusen och Ravlunda är ju fantastiskt för våra fyrbenta vänner också :-) Längtar ner till tusen, ska svettas i sadeln i en vecka först bara ha ha...
Vecka 30 och 31 är vi i Vik....då måste vi ta en heldag du och jag och åka runt till små smultronställen...åååå vad jag längtar. Och en middag på stranden med våra familjer är ju inte så tokigt det heller :-)

Hälsa alla, önskar dig en skön Pingsthelg, druckit morgonkaffet ute och det gassar på riktigt rejält så skönt! Kram Malin

Annika sa...

Ser verkligen härligt ut! Ha en bra helg! PoK

Anci sa...

Vilka underbara strandbilder !

Kram

"M" sa...

Vad skönt att ha tillgång till en "medelhavsstrand", jättefint....jag hoppas jag får komma till simrishamn nångång....

Susihus sa...

Ljuvlig! Det finns många guldkorn där i dina krokar. Vi får se vart det bär av med tältet i år, Österlen är en favorit, kan bli Gotland oxå. Må gott och KRAM på dig

Angel.Pearls sa...

Fin blogg jag hittat till -du visar så läckra bilder..Strandbilderna är såå fina!!Hälsningar //Eva

AK/CanCan sa...

Älskar stärnderna..vi åker ofta till Stenshuvud och bara är..
Vilka vackra bilder du tar! Härligt!
Ser att du har precis sådana golvlampor som jag säljer- CanCan, visst är de toppen!
Blogga på i din takt, utan måsten- bara lust. Välkommen till CanCan!'
Må gott ak!

rosenskära sa...

Saknar dig. Och har bestämt att det blir en tur ner på Österlen i sommar, kanske en övernattning på något litet ställe, har du något tips?

Kram/Lena

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Ååå vilken underbar blogg. Ljuvliga bilder!!

Kram Millan ♥

Fru Sirlig sa...

Hej vilken fin blogg!

Jag sökte egentligen bilder på Stenshammar med strand bilder och hamnade då hos dig. Jag har precis bokat några nätter på ett b&b nära den stranden. Kanske ses vi där i sommar? Stämmer det att du bor i närheten? Kul att hitta till din fina blogg iallafall.

Kram Heléne