måndag 22 juni 2009

midsommar o sommarlov





foto:mywhitecottage

Vi har haft en underbar midsommar tillsammans med goda vänner och deras barn. Vi har ätit och druckit gott, lekt lekar, haft picnic på stranden, badat (ja, det vill säga barnen!), spelat spel, solat, grillat - ja, kort och gott, haft det toppenbra! Bjuder på en liten kavalkad av bilder från helgen och passar också på att önska er alla fina bloggvänner en härlig sommar! Nu tar jag ett lååååångt sommarlov ifrån bloggen och hoppas att jag återkommer längre fram med stor blogglust. För den har ju som bekant saknats ett tag nu...
Ha en toppensommar kära ni!!!

Kram Jenny

48 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Ha ett riktigt skönt sommarlov!

kram Mia

StrandviksVillan sa...

Önskar dig en toppenfin sommar!
Vi ses igen senare då ;)
Kram Ann-Christine

Nettan sa...

Underbara bilder som vanligt !

Önskar er en fin Sommar =)
Kram Nettan

Two sa...

Å så vakre bilder, det er gode sommarbilder du viser!!!Du har tydelig hatt ei fin midtsommarshelg der langt i sør! Ferien nærmer seg fort no, så da skal eg også sørover i Sverige. Gleder meg! Gleder meg også til du er tilbake i bloggen, saknar veldigt dine fine innlegg om hvordan du pusser opp din vakre gård! Du har en så fin stil, sommerlig og lett! Ønsker deg og dine en fin sommar! Klem frå Juliann vest i Norge.

Marina sa...

Härliga bilder! Ha det bra och jag hoppas du återkommer med full energi. Kram!

Anonym sa...

Vilka underbara sommarbilder och jag hoppas ni får en fin sommar nu! kram

Unknown sa...

wonderful... love the pictures.. so romantic..

lG mOni

Randi sa...

Önskar dig ett riktigt skönt sommarlov och vem vet -kanske vi ses nere vid stranden någon gång!
Kram Randi

Radhusdrömmar sa...

Underbara bilder !!!
Och ha en riktigt skön sommar :-)


Kram Johanna

Grodmamman sa...

Underbara bilder!
Ha en skön sommar!
Kram

Hanna sa...

Underbart vackra bilder!

Trevlig sommar till dig.

Kram

rosenskära sa...

Ha ett riktigt härligt sommarlov, njut av varje stund av ljus, ledighet, värme och glädje, det tänker jag också göra!

Kramar
Lena

Lilla huset på prärien sa...

Ha en riktigt skön sommar Jenny och ta hand om dig! Jag hoppas också att du kommer tillbaka med stor eller i alla fall liten blogglust :)

Kram Jenny

Dollan sa...

Såå fina bilder och vad god tårtan och drinken ser ut att vara, kan tänka mig att det var smarrigt. Hoppas oxå på att du fortsätter med bloggandet efter sommaren.

Kram

Dollan

Annika sa...

Ser jättemysigt ut! Gott och läskande... PoK Annika

Sanna sa...

Ha ett riktigt fint sommarlov!!
Din blogg är helt ljuvlig!
kram
Sanna

Ett hus i vitt sa...

Ha en riktigt skön sommar!! Vi ser fram emot dina inlägg längre fram :-). Underbara somriga bilder du har fotat, ni bor verkligen som en dröm... Kram, Anette

Jes/Vita villa vila sa...

Å vännen - det hoppas jag med!!! Ta nu ett riktigt lååångt skönt sommarlov så hoppas jag vis "ses" till hösten med nya krafter! Dina fantastiska bilder är så underbara att beskåda :) Jag kommer kika in och kolla dina gamla inlägg - bara så du vet!

Kramar Jes ♥

Ps!
Tack för tipsen om Stenshuvud - vi rullar mot Österlen i sommar och jag ska absolut ha det i åtanke!!!

Kraaaam! ♥

Anonym sa...

sommaren i ett litet nötskal....

agneta

Sara sa...

Du tar helt underbara bilder! Vilket öga för bildspråk, är avis...

Tulipa sa...

Önskar dig en fantastisk sommar och hoppas du kommer igen till din vackra vackra blogg med nya krafter och lust!

Kram Mariette

Susihus sa...

Önskar dig och dina en underbart skön sommar! Ta hand om dig. KRAM

Unknown sa...

Vilka ljuvliga sommarbilder! Jag önskar dih en härlig sommar.
/B
www.lyckligagatans.blogg.se

Cecilia sa...

Hej!
För ganska länge sedan skickade jag en kommentar till dig, när ni hade förlorat er ena hund. Jag kommer inte ihåg exakt vad jag skrev, men säkerligen något om min egen kära hund och mina känslor för henne, jag beklagade er sorg. Nu har även min prinsessa lämnat jordelivet, och jag hittade plötsligt ditt svar på min kommentar i min blogg. Det var trösterikt på något sätt, och jag kände att jag ville skriva till dig, bara några ord om det här. Innan vår flicka somnade in kunde jag bara ana vilken sorg och saknad det skulle innebära - nu vet jag. Jag vet inte riktigt vad jag vill ha sagt med det här, mer än att ja, det är hemskt när man förlorar en kär medlem av familjen, men sorgen vägs upp av alla ljusa, underbara minnen.

Anki sa...

GLAD SOMMAR!!!

UNDERBAR blogg GLAD att jag hittat hit!

Kommer definitivt att återvända!

Kram Anki
Ystad

Lilla huset på prärien sa...

Hej kära du!

TACK för din gulliga kommentar. Ja, vi hade det verkligen härligt i Dalarna. Efter Skåne måste det vara det absolut härligaste landskapet! Eller ja... det ger i alla fall MERSMAK att semestra i Sverige. Nästa sommar bara måste jag boka in en tur till Gotland! Och så skulle jag ju vilja till skärgården runt Göteborg... och Österlen och... ja, många fina ställen finns det :)

Brukar du semestra mycket i Sverige?

Kram Jenny

Sofia på Me and my home sa...

Hej!
Hoppas du har en riktigt härlig sommar!! Och än är den inte slut: jag vääägrar! ;)
Kram och hoppas du hittar tillbaka hit!!

Jes/Vita villa vila sa...

Hej Jenny,

Kikar in och hälsar på lite! Hoppas allt är bra med dig och familjen och att ni har en härlig sommar - om än sensommar numera :)

Hoppas allt är bra! Saknar dina inlägg och fantastiska bilder!

Stor kram Jes ♥

White Season sa...

Hej hopp!!!
Tack för alla trevliga stunder på semestern, mer sånt framöver... och jag har en katt kvar om du vill ha :-)

Du hjärtat! Jag kör mitt sista inlägg i dag, jag har bestämt mig och det känns jätte skönt.

Vi hörs av per mail och telefon framöver...

Lycka till med allt och hälsa alla!

Många kramar Malin

A home far away sa...

Hoppas att du har en underbar sommar även om det kanske mer börjar likna höst nu,..hoppas att du snart är tillbaka med dina underbara inlägg!!

Ha en fin dag
Kram Gunilla i Singapore

Ann-Catrin sa...

Godkväll jenny!

vill bara tassa in och säga att jag saknar dig här..
dina underbara bilder..
hoppas allt är väl med dig och din familj!

En stor kram♥
Ann-catrin

Farmgirl Susan sa...

Your photos are beautiful! :)

StrandviksVillan sa...

Kikar in och undrar när ditt sommarlov tar slut...?
Ser så fram emot nya inlägg och vackra bilder ifrån dig :)

Ha det riktigt bra och njut av det sista som finns kvar av sommarvärmen.
Kram Ann-Christine

Jessica Fotograf sa...

Hej vännen,

Hoppas allt är bra med dig & din familj, Jenny! Saknar dina inlägg!

Största kramen!

Jes ♥

Lilla huset på prärien sa...

Men visst är det bra den där läppbalsamet!! Oj oj vad det doftade gott. Och de andra produkterna jag köpte var också super. Vilken grej... Apoteket... vem kunde tro det :)

Hoppas allt är bra med dig!

Kram Jenny

Two sa...

Sakner dine fine innlegg eg også, er litt spent på hvordan det går med oppussingen av det vakre huset ditt!
Klem fra Juliann i Norge

Tidsmästarinnan sa...

Hej hej Jenny!
skickar en liten kram via bloggrymden till dig!
Hoppas allt är bra med dig!
Susanne

Lilla huset på prärien sa...

Hej Jenny!

TACK för din fina kommentar inne hos mig. Du skriver inte så mycket på din blogg för tillfället men du ska veta att jag blev så glad att få en liten kommentar från dig. Hoppas att allt är bra och att livet leker!

Kram Jenny

Two sa...

Hei Jenny, er innom av og til for å sjå om du blogger. Saknar deg! Ønsker deg og din familie en god jul og et godt nytt bloggeår!!
Juleklem frå Juliann i Norge.

Sofia på Me and my home sa...

Hoppas allt är bra och att du haft skööna helger!!
KRAM Sofia

Tidsmästarinnan sa...

Hej Jenny!
å vad kul att höra från dig! Hoppas allt är bra och att du fått en fin början på nya året.
Saknar dig allt här i bloggvärlden :-)

Kram
Susanne

Helena Dovier sa...

Hej Jenny!

Tack så mycket för hälsningen hos mig! Vad roligt att höra att Juvelen finns med på ett hörn i ert kök även så här pass långt efter jul :-).

Hoppas att allt är bra med er! Ska du inte börja blogga igen snart? Det vore jätteroligt, tycker jag :-).

Ha det så fint så länge!

Stor kram från Helena och rödingen

Anonym sa...

Hej hej! Kikar bara in för att säga att jag saknar dina inlägg och hoppas allt är bra med er! Kram!

/www.camillasnyahem.se

Moodboardwithflowers sa...

Jenny! Kom tillbaka nuuuuu.. jag saknar dina inlägg! *ber på mina bara knän* Nej okej.. *ber på mina knän med långkalsonger på* ( det är ju så jäkla kallt) KOM TILLBAKA NU! Jag är så nyfiken på vad du vart med om sen i somras!

Blickwinkel sa...

Hej Jenny,
I miss your nice Photos and Posts...
Maybe you will come back?
Hope you are in good health.
Kram
Esther

Rozmeen sa...

Loveeee your pictures!

Hugs,
Rozmeen

Lilla Blanka sa...

Hej goaste Jenny!

Tusen tack för dina ord hos mig! *kram*

Tänker på dig då och då, och det skulle vara kul om vi kunde träffas igen någon gång. Jag åker ner till Skåne när Gúa öppnar butiken i alla fall, så då kanske vi ses, det hade varit jätteroligt! :)

Kram söta vän, ha en jättefin dag!
Mia

Jes/Vita villa vila sa...

Hej vännen,

Saknar dina inlägg men är inne då & då och tittar de gamla!

Hoppas du & din familj mår bra!

Kram Jes ♥