fredag 27 mars 2009

pasteller i vardagsrummet




foto:mywhitecottage

Nu är väggarna i vardagsrummet vita istället för beiga - en sådan skillnad!!! Har även gjort en rokad bland våra möbler, så allt brunt åkte ut och istället går nu färgskalan i: vitt, grått och beige samt ett stänk av pasteller. Känns så vårigt och härligt i vardagsrummet nu! Om du vill se hur det såg ut tidigare i vårt vardagsrum kan du kolla här! Det som återstår är att bygga in tv:n i ett skåp och sätta upp lite tavlor. Jag har ett skåp stående ute i förrådet och jag tror det går att bygga om lite så det blir perfekt för att förvara tv:n i...

Trevlig helg!

Kram Jenny

29 kommentarer:

På min gatan i stan sa...

Så tjusigt! :)

ha en fin helg!

Kram Martina

Lilla huset på prärien sa...

Superfint!! Så luftigt och fräscht det känns. Önskar att det kändes lite så hemma hos mig... här känns allt annat än luftigt just nu kan jag säga...

Måste nog städa lite :)

Ha en skön helg!

Kram Jenny

Poppins sa...

Det ser väldigt vackert ut! Fint att blanda beige med pasteller, det ger en härligt känsla av "vintage".
kramar från Poppins

rosenskära sa...

Åååh - vad fint du/ni har gjort, det blev ännu finare! Hur det nu var möjligt...?

Jag tycker soffklädseln du har är en vacker färg. Är väldigt trött på min mörkgråa, sönderkloade (fy på dig Sune) soffklädsel, och önskar mig ett från Bemz som är ganska snarlikt oblekt linne i färgen.

Idag har jag grundat min "vår-tavla" ännu en gång. Snacka om velig. Men nu blev det faktiskt vårfärger och inte bara vitt/grått/beige! Ljusgrönt, ljusljusgult, ljusrosa och ljusljuslila. Nu ser kuddarna i soffan riktigt tråkiga ut kan jag berätta...

Ha en härlig helg!

Kramar/Lena

Randi sa...

Ser så skönt och harmoniskt ut med de ljusa pastellerna. Vi behöver LJUSET nu känns det som. Och idag skiner solen äntligen!!!
Kram Randi

Solsjö - Under en vind sa...

Vad fint det blev! Så ljust och fräscht, extra mysigt nu när den ljusa årstiden står för dörren!

Ha det bra! Kram!

Rosenvit sa...

Mmm, det ser verkilgen njutbart ut.
Soffbrickbordet är jag lite avis på faktiskt det ser så supersnyggt ut.

Må väl!
Anna

Tulipa sa...

Häller med om ordet fräscht!!!

Ibland är det sån befrielse att få göra om lite och ändra lite bland färger....fixa och dona!

Superfint!

Kram mariette

Hem och Lycka sa...

Blev kalasfint, härligt ljus! Sotis på ditt fina brickbord ;-)

kram

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Himla tjusig golvlampa! :o)
Ha en härlig helg,
Lydia

Therese sa...

Det blev verkligen mmycket bättre. Bra jobbat =)

Trevlig helg!

Desiree sa...

Jättefina bilder. Som innan så är jag mycket förtjust i ditt marokanska brickbord. Det skulle jag gärna ha i mitt hem. Brödbaket nedan såg verklgien gott ut. Det recptet ska jag absolut spara och ta och prova på. Ha en bra helg och sköt om dig.

Kram
Desiree

StrandviksVillan sa...

Jag gillar ditt vardagsrum både på före- och efter- bilderna!
Fast nu är det kanske lite lugnare stämning i rummet. Verkligen snyggt!!

Ha en skön helg!

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej
Vika goda smörgåsar du har bakat och gjort i ordning, man ser ju att de är goda.
En vilsam och lugna blogg, skön att titta på.
Bli inte mörkrädd om du tittar in i min.Jag har valt en mörk bakgrund som jag själv aldrig trodde att jag skulle välja, men så blev det.
Vad trevligt och ljust hem du har.
Pionen är så ljuvlig.
Vänliga hälsningar Zara.

Radhusdrömmar sa...

Åh vad snyggt och vårigt!!!

Hoppas att helgen är toppen


Kram
Johanna

Nettan sa...

Så fint det vart & en härlig skara av färger, gillade även ditt vardagsrum innan oxå =0)
Fortsatt trevlig Helg !

Kram Nettan

Jes/Vita villa vila sa...

God morgon Jenny,

Å så fint su har gjort! Jättehärligt! Precis som du säger; det känns så vårigt & härligt!

Önskar dig en jättefin söndag!

Kram/Jes ♥

Goa sa...

Sååå underbart fint Jenny!!

Ser verkligen framemot att se live..:)

Puss och kram på er alla...

IKT i min vardag sa...

Så härligt vardagsrum, lugn och harmoni i färgerna, men samtidigt vårfint.

Kram

Susihus sa...

Så fint så=) Jag vill oxå måla över vår beiga tapet i vardagsrummet och få vitt och fint. Vi får väl se. Idag har jag varit ute och tittat på en söktävling, får väl se om jag ska våga mig ut snart i tävlingskarusellen...

Må bäst och KRAM

EN INREDOHOLIC sa...

Tjusigt !! Vårigt och vilsamt!!

Önskar dig en fin start på den nya veckan.

Kram Jannice

Caroline sa...

Jättetjusigt, och lampan gillar jag SKAPRT!

Kram Caroline /På Lindbacken

Stjärnor & Champagne sa...

Mycket fint. Det blir så härligt ljus nu när solen tittar fram.

Kram Anne

LOPPISLIV sa...

Hej Jenny! Det ser jättefint ut, blev så fräscht med vita väggar. Så snyggt med rosiga qviltar till. Och golvlampan är sååå fin. Jag funderar också på att måla våra väggar vita i vårt finrum. Nu blev jag ännu mer sugen när jag ser dina bilder :-) Ha det gott. Kram Paula

Anci sa...

Hej !

Det ser så fint och vilsamt ut. Jag har på sista tiden fastnat för ordet vilsamt i inredning. Jag gillar den känslan :)

Kram

White Season sa...

Å vad du pysslar, pysselmaja där... Så fint och vad kul att väggarna är färdigmålade och vita :-) Härligt med pasteller, jag ska göra nytt i sofforna nu när jag blir kry, ta bort lite grått och in med ljust... Köpte en mårbacka och lite ranunkel till mig själv i kryapådig malin nu direkt :-) Fy det är så tråkigt att vara sjuk... fy bövelen. Nu måste det vara underbart där nere på Österlen, gud vad jag längtar till sommaren och semester. Många kramar till dig, Malin

Vårt lilla hem sa...

Hej!!

Åh så fint du har gjort, så himla härligt med pasteller! Och väggarna blev ju så fina, vitt blir alltid så bra och passar med allt. Härligt när man blir sådär nöjd och glad när man målat om :)Vi har beige/sand nu i vardagsrummet och jag är sååå sugen på att måla, men sambon är lite motsträvig :) Får se hur det blir...:)

Vad jag gillar din lampa, såå snygg! Och pläden är ju bara för fin.

Kan tänka mig att ni har det härlig på Österlen nu i solen och värmen, vilket väder! Jag har aldrig varit där men till sommaren ska vi låna en husvagn och ta en tripp dit, ska blir så kul! Kanske kan få lite loppis- och butikstips av dig? :)

KRAM! Jenny

Garden sa...

Verkligen superfint!!!!! Pasteller går man igång på så här års :-)

Abc sa...

Jätte fint det blev. Förälskade mig i lampan. Kan man få fråga var man kan hitta en sådan.
Kram Mia