fredag 11 april 2008

Bloggplats

foto:mywhitecottage

Idag får ni se platsen där jag sitter när jag bloggar. Min lilla skrivbordsplats befinner sig i tv-/gästrummet. Skrivbordet, som egentligen inte alls är ett skrivbord utan ett sidebord, kommer även det från min mormor och morfar. Eftersom vi inte riktigt får plats med ett stort skrivbord passar det här perfekt! Skåpet använder vi till förvaring av pärmar, skrivare och annat smått och gott.

foto:mywhitecottage

Jag vet att enligt Feng Shui ska man inte placera skrivbordet framför fönstret, men jag tycker det är helt underbart att sitta och blicka ut över de böljande fälten utanför, se solen gå upp... Det är magiskt! Eftersom lille E fortfarande sitter på en stol med lite högre sits (från Ikea) så har en av våra köksstolar hamnat här. Tycker den passar rätt så bra in så frågan är hur vi gör den dagen E vill sitta på en vanlig stol... :) I fönstret står mitt zinkhus från Walther & Co, jag har lagt en ljusslinga i så den fungerar som en lampa.

foto:mywhitecottage

Slutligen några detaljbilder från skrivbordet. Min söta antecknings-
bok och pennor från favvomärket GreenGate, bilderna på penn-
burken är som en miniversion av bilderna på presentpappret i det tidigare inlägget, eller hur!!? Ljusstaken är både vacker i sin enkelhet och praktisk, i lådan förvarar vi nämligen tändsticksaskar.

Trevlig helg!
Kram

33 kommentarer:

pudelflicka sa...

Din arbetsplats ser verkligen trevlig ut. Har man en härlig utsikt måste man njuta av den. Du är så duktig på att få fram stämningen i dina bilder.
Kram Hedvig

tinaminastina sa...

Vilken fin bloggplats du har...tycker det låter underbart att sitta framför fönstret och kika ut....vore ju synd att missa det!Du visar så fina detaljer...inspirerande!!

Ha en härlig helg !

tina=)

Dollan sa...

Vad kul att få se var det är bloggen börjar. Skåpet är ju himla praktiskt att förvara allt som har med datorn att göra. Bra tips, vi har sett på liknande på Ikea.

Ha en skön och trevlig helg :=))

Dollan

Maria sa...

Verkligen fint!! Avis på er som har så lite sladdar och skit runt eran dator. Min sambo är data galen och måste ha tusen sladdar och stora fula apparater runt datorn, svårt att få det snyggt! Ser att det är fler än jag som diskat av de gamla konservburkarna.
Ha en bra helg, kram på dig!!!!

Anonym sa...

Du har nog en av sveriges finaste bloggplatser vännen!! :)
Tolix stolen med, det är ju verkligen mumma för själen!

Snart är det bloggträff!! :)

kram!!!

Elzie sa...

Förstår om du tycker om att sitta där och blogga. Skulle trivas framför huset jag också, sen får kineserna säga vad de vill *s*.
Hoppas ni får en skön helg.
Kram Elzie

PS! Green gatesakerna är verkligen härliga.

Brunkullan sa...

Det är så fint!
Jag kommer också ha skrivbord framför fönstret när vi gör om övre hallen till mitt alldeles egna arbetsrum!
Tycker också om att kunna se ut:)

Susanne

Goa sa...

Hej min sköna!
Du...den platsen har jag sett och den är lovely!...*thi,hi*...känner mig så himla nöjd!
Dina bilder är underbart stämningsfulla!
Precis som ditt hem!
Massa kramar till dig...alltid!

Marina sa...

Supermysig plats du har. Jag sitter i sovrummet.

Maria sa...

Jag gissar att du har UNDERBAR utsikt!!
Helgkramar från MAria

White Season sa...

Där sitter du och har det bra!!!! Å här såg verkligen urmysigt ut, lugn och ro ;-) kanske inte men det ser ut som så...
Önskar dig en jätte skön helg, Kram Malin

Bodil sa...

Jag vet vad Feng Shui säger om det där att ställa skrivbord framför fönster. Men jag gör som du, ställer mitt sybord framför mitt fönster. Nu fanns det ingen annan lösning i det lilla rummet. Men jag trivs alldelses utmärkt med att titta ut genom fönstret samtidigt som jag jobbar vid symaskinerna. Däremot har vi ändrat om i arbetsrummet och ställt nya skrivbordet på snedden ut mot rummet. Och det har blivit en helt underbar arbetsplats. Så det ligger kanske lite i att man skall ha ryggen fri som det sägs i Feng Shui.
Ha en härlig helg
önskar Bodil

Helena Dovier sa...

Åh, vilken fin skrivplats du har! Och har man en så fin utsikt så är det ju bara att ignorera allt vad feng shui heter :-). Och Tolixen gör ju sig helt perfekt där, så en kvalificerad gissning är att ni kommer att investera i en till när sonen vill ha en likadan köksstol som ni andra. Eller...? :-)
Ha en riktigt härlig helg!
Kram från Helena och Justus

Poppins sa...

En härlig datorplats och visst är det underbart att kunna höja blicken från skärmen och se ut över nejderna. Själv höjer jag blicken och ser TV:n. :)
kramar

Signes Vind sa...

Vilka underbart konstnärliga bilder. Jag blir alldeles lyrisk!!
Har längtat o trängtat efter ett zinkhus men än har det inte blivit något.
Så fin den nya bloggen är;-)
här kommer jag trivas - har en trevlig helg - kram Lotta

Ann-Catrin sa...

Hej vännen!!
Underbar bloggplats du har.. tänk att ha sån utsikt.. attse ut över vidderna.. kan tänka mig du finner frid där... ett lugn!
Ser så fridsamt och harminiskt ut.. och dina greengate pennor...ja jag har likadana.. är helt frälst i dom.. glad i de underbara färgerna!!
ha en fin helg kram A-C

Gårdsromantik sa...

Det var en härlig bloggplats!
Visst är det härligt att kunna blicka ut över landskapet och hämta inpiration!

Kram Maud

IKT i min vardag sa...

Det ser ut som den ultimata bloggplatsen. Snyggt,lugnt och ljust. Jag gillar verkligen Tolix-stolen, vill ha, vill ha, vill också ha!:-)

Hihihi...ja det såg faktiskt ut som en miniatyrversion av paketpappers-bilden...:-)

Kram på dig!

::fina:: sa...

Hej, vilka underbara bilder! Pennorna var ju bara för söta, de föll jag för. Jättehärlig bloggplats du har! Alltid lika roligt att se var folk sitter när de bloggar!
~Josefine

Jennyshemochharmoni sa...

vilken underbar bloggplats du har! Där skulle jag absolut vilja sitta :) Ljuvliga bilder som vanligt :) Ha en fortsatt härlig helg! Stor KRAM till dig!

Anonym sa...

Jag vet inte om jag varit här tidigare, men känner igen namnet ditt från vår gemensamma vän bakom En dag i taget.

Å vilken härlig utsikt du har från ditt bord. Visst, det sägs att man inte ska ha skrivbord utmot fönstret, men jag håller absolut med dig om att det är jätte trevligt att titta ut genom fönstret när man sitter så.

Kramis

Susihus sa...

Hej hopp! Hoppas att allt är bra med dig. Håller med dig om att det är ljuvligt att ha skrivbordet vid fönstret och kunna titta ut medans man skriver, bloggar etc. Stolarna är så fina så! Imorgon bär det av ut i sökskogen igen, hoppas bara att det blir bättre väder än idag, för här har det snöat, regnat och haglat...brrr. Go helg på dig. Kram kram Susihus

Anna sa...

Hejsan Maria! Tack för kommentaren på min blogg. Kul att vill komma hit och hälsa på! Kom då!!!!! Du är ju välkommen! :)

Ann Helen sa...

Så fin "bloggeplass"!
Og herlige penner, elsker fargene og prikkene!

GOD lørdag til deg!

Jes/Vita villa vila sa...

Å Jenny - din blogghörna är ju bara sååå mysig! Underbart kan jag tänka mig att sitta där och se ut över fälten - låter fantastsikt ♥

Ljuvliga bilder...as always! Jag tjatar, men jag bara måste säga att det är en ren fröja att titta in här hos dig (på båda bloggarna) - blir alltid glad & får massor med inspiration!!!

Tack vännen!

Kram /jes ♥

::fina:: sa...

Hejsan! Du frågade om det var längesen jag fick påslakanseten från Hemtex. Det var bara någon vecka sedan men de köptes i januari då de var på rea. Men det är Hemtex egna märke så jag tycker de borde gå få tag på hela tiden. Det är den lite lyxigare, dyrare varianten med "hotellkänsla". Hoppas du hittar dem!
~Josefine

Gårdsromantik sa...

Hej!

Tack för fin kommentar - jag har hittat en till bok som jag lagt till på samma inlägg.
Ikväll gör jag ett nytt inlägg och har hittat en underbar förstukvist!

Kram Maud

A home far away sa...

Vilken fin blogghörna du har! Passar perfekt med det lite mindre bordet. Nu har jag bestämt mig, jag måste handla Greengate saker när jag åker till Sverige i sommar:-)

Solsjö - Under en vind sa...

Så roligt att få kika in i båda dina världar!
Din hörna är så mysig, förstår att du gillar att blicka ut där över fälten! Ett sånt skåp som du har till förvaring skulle jag också vilja ha till mina pärmar odyl....Har ett liknande i sovrummet men det vill jag inte flytta på, så det blir till att söka efter ett till.
Hoppas att du haft en skön helg! Här har varit mycket på programmet, men idag är det en skön söndag! Har precis fikat med sambons föräldrar och de sparkar nu boll med barnen i trädgården. Jag sitter tyvärr inne när solen skiner...brände foten igår så skor blir det inte tal om idag....
Stor kram!

Magdalena sa...

vakre bilder ...

Hem och Lycka sa...

Oo så fint du sitter och bloggar och skriver.. Zinkhuset är ju underbart, har själv ett par stycken från Walther & Co och förmodligen inte de sista.. ;-) Lägger till dig på min blogglista. Kram!

Lina sa...

Åh så fint!! Jag vill också ha en sån bok och pennor! Var hittar jag det? kanske jag missat att du berättat var du köpt dem?? köpte du inte huset i Lund?? Det är super fint!!

Rosa Hemmet sa...

Vilken härlig bloggplats du har :p Jag gillar verkligen din blogg, hoppas det är Ok att jag länkar till den? :) En fråga om det supersöta huset du har i fönstret? Du råkar inte ha köpt det nyligen och i sådana fall vart? trevlig kväll