lördag 19 april 2008

Välkommen in i vårt kök

foto:mywhitecottage

Som jag skrev i inlägget tidigare har jag målat pärlsponten i vårt kök, idag ska ni få se före- och efterbilder. I övrigt är köket som det var när vi flyttade in förra sommaren, förrutom att vi har satt upp lite hyllor. En av anledningarna till att jag målade pärlsponten var att jag trodde att de vaniljgula luckor skulle störa mig mindre om pärlsponten blev vit istället för laxrosa MEN faktum är att nu vill jag inget hellre än få även dom vita! Men det projektet sparar jag till sommaren...
Köket före
Köket efter
foto:mywhitecottage

Visst blev det stor skillnad!!?! På efterbilden har vi ju så äntligen fått våra Tolixstolar också, I love them! Den grå färgen på väggarna tycker jag är fin, den drar vare sig åt lila eller åt beige, en perfekt ljusgrå färg helt enkelt, som jag tycker gör sig fint mot det övriga som är vitt.

Köket före

Köket efter
Köket före Köket efter

foto:mywhitecottage

Ja, det var alla före- och efterbilder. Nedan följer bara lite efterbilder. Nu när det är gjort förstår jag inte varför jag inte gjorde det tidigare! Färgen fanns och jag har bara inte fått tummen ur... Trots att jag vet att jag alltid blir förundrad över vilken skillnad det blir när man målar vitt så kan jag ändå liksom inte fatta att det blir sån skillnad... Så ljust... Härligt!

foto:mywhitecottage

Här strålar solen från en klarblå himmel och det är fantastiskt vackert när man tittar ut. Ja, jag är faktist inne för det blåser så himlans mycket... Men snart ska vi åka ner till havet och ta en promis, om man går inne bland träden ser man havet men man slipper den värsta vinden!

Ha en fortsatt skön helg!

48 kommentarer:

Frida sa...

Hej!
Vilket fint kök du har.Det blev ju jättebra när du målade om! Att det kan göra så stor skillnad med lite färg!
Kram Frida

Villa Berngard sa...

Såååå fint!! Den där laxrosa panelen var faktiskt inget vidare, om du ursäkar att jag säger det ;o) Vilket lyft det blev.

Kram Karin

Linda -Galleri Palla sa...

Men guuud så snyggggggt!!! Verkligen fint! Jag gillar också Tolixstolar, även om de inte skulle passa in i mitt hem. Och du har helt rätt ang. den gråa färgen. Vi har en nyans som heter dis, jotun lady i våra sovrum, den är aningen ljusare än din. Skulle haft lite "smutsigare" nyans egentligen men det blev inte så. Görsnyggt iaf!! Var nöjd :)

IKT i min vardag sa...

Jädrans vad snygga de är de där Tolix-stolarna!!!

Helt rätt att måla panelen helvit, blev såååååå braaaaa!

Kram

pudelflicka sa...

Vackert kök. Jag tycker om ljusa kök och dina stolar är häftiga. Du har tagit väldigt fina interiörbilder.
Vi har städat och tvättat växthuset och möblerna som står där. Nu känns det fräscht och skönt.
Kram Hedvig

Johanna sa...

Vilket fint kök du har!
Visst är det underbart vad vit färg kan fräscha upp ett hem. Kontrasten mot den gråa väggen blir perfekt!
Dina Tolix-stolar drömmer jag om...
Kram!

Hanna sa...

Jättefint kök ni har! Och så fint golv också :)

Vit stjärna sa...

Visst blir man förundrad varje gång skillnaden blir klockren med den vita färgen. Lika kul är det iaf alltid! Ni fick det superfint, å tolixstolarna är ju bara pricken över i:et. Ska just börja måla två garderobsdörrar vita och förväntar mig samma aha-upplevelse. ;o)
Ha en fortsatt skön helg!
Kram Anna

Maria sa...

Ja att du inte gjort det tidigare fattar inte jag heller, så snyggt! Vitt är snyggt utan tvekan. Men kan dock förtå att du nu känner för att måla luckorna, det tar aldrig slut.
Själv har man stått på loppis idag, kul att vara på andra sidan bordet för en gångs skull. Fint väder, trevliga människor och 1000:- rikare, dettta kan jag starkt rekomendera. Känns fasktiskt jätte bra. Sambon trivdes så i sin solstol, med en macka och varmchoklad - han tycket vi skulle göra det igen, snart! Får väl se om man kan skrapa ihop lite mer som man inte behöver här hemma.
Ha det bra, kram!

Glömde säga att Tolix stolarna är helt uderbara, har planer på eni datarummet - får väl se!

Jes/Vita villa vila sa...

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅå.... Jenny! Vilket underbart "nytt" kök ni har fått! Superdupersnyggt vännen - måste kolla alla bilder igen ☺ WoW!

Önskar dig & din familj en jättefin fortsättning på helgen!

Kram Jes ♥

Maria sa...

Blev verkligen ett superbra lyft för köket!! Och stolarna är så snygga, är de kalla att sitta på? Kanske runda små fårskinn skulle bli perfekt på dem på vintern...
Trevlig helg!!

Helena Dovier sa...

Gosh, vilken skillnad det blev! Vansinnigt snyggt, alltihop! Pärlsponten, de grå väggarna, Tolixarna - ja, alltihop är ju helt klockrent. Njut nu ordentligt av det du har åstadkommit! :-)
Kram från Helena och Justus

Caroline/drömlägenheten goes radhus sa...

Ursnyggt! Tolixstolarna är underbara. Funderar på en stol till arbetsrummet och en pall till hallen. Mysig hylla med kokböcker!

Trevlig lördag!
/Caroline

Nettan sa...

Ja vad ska man säga..blev himla SNYGGT !
Vilken skillnad, som natt & dag.
Tolix stolarna är jättesnygga & passa jättebra i köket ditt.
Ha en skön Söndag...
Kram Nettan

NICOLINAS BONING sa...

Mycket,mycket snyggt...och dom stolarna är både snygga och sköna att sitta på!!!
Jag får fortsätta att spela på Harry-boy varje vecka så kanske det kommer in några tusenlappar så att man har råd med egna...suck...men drömma kostar ju ingenting så det tror jag att fortsätter med iaf:-)

Kramar/Birgitta

Annika sa...

Wow, vilken skillnad. Nästan som ett nytt kök... Jättefint! Kram!

vitating sa...

Hej!
Vilken mysig blogg du har, vilken skillnad det blev med den vitmålade panelen! Jag visar hos mig oxå nu att jag målat köksväggarna vita, det blir ju så ljust oxå!

Ha en underbar söndag!
Kramar Maria

Solsjö - Under en vind sa...

Hej vännen!! va bra köket blev!! Inte tyckte jag att det störde innan, men det blev ju fantastiskt mycket bättre! Dina stolar är verkligen pricken över I!!!!
Hoppas att du haft en mysig helg! Här har vi njutit av solen i flera dagar, har knappt varit innanför dörren.....Igår grillade vi och åt ute till åtta på kvällen iklädd bara kofta och trekvarts byxor! Så mysigt och efterlängtat!
Idag är det lite gråare, men det kan nog spricka upp....

Nedräkningen börjar, bara en vecka kvar!

Kramis!

White Season sa...

Underbara bilder! Tolix stolarna är så himla snygga, har du köpt dom där du bor eller på nätet? Jag måste bara köpa sådana..
Härliga bilder, och vilket kök det är så himla fint. Kramar i solen, det här blir en kanonsöndag klarblå himmel och helt vindstilla. Malin

Persiljas Hus sa...

Så himla snyggt!!! Stolarna ÄGER!
Jag vill gärna ha såna. Men mina barn vickar på stolarna...(jo, jag är en dålig uppfostrare...) så jag undrar om de håller. Ser framför mig hur plåten viker sig på benet. hahaha! Fast den bilden gör jag bara i mitt huvud för att jag tycker att jag inte har råd att köpa såna...
Som sagt: de äger!!!

Lisas torp sa...

Vilka härliga köksbilder du visar! Och Tolix-stolarna är ju urläckra!!
Så smakfullt och snyggt allt här!

Tackar för titten hos mej!

Lisa

Anne, anness design sa...

Hej, vilken mysig blogg, otroligt snyggt kök och härlig stil du har. :)

Annika sa...

Det är alltid lika roligt att få se före- och efterbilder! Vit färg gör så stor skillnad! Ljust och fräscht!

Poppins sa...

Det blev verkligen fint! Håller med om att det gjorde susen att måla om. Och den grå färgen är snygg kontrast och passar perfekt ihop med de nya stolarna. Vilket underbart kök, suckar jag lite avundsjukt... :)
kramar

Anonym sa...

Jättefint med den vita panelen! Återkommer gärna hit fler gånger för att hämta lite inspiration :) Vi ska börja med köks- och vardagsrumsrenovering så snart vi enats om hur det ska se ut. Hoppas att det är ok att jag länkar till dig?!

Randi sa...

Så perfekt! Den grå väggfärgen stämmer så väl överens med stolarna, som verkligen både är sköna och läckra att se på! Vad ni är duktiga!!!
Kram Randi

Two sa...

Så flott det vart med kvit maling!! Et riktig valg ja! Liker godt lampene dine også, er de Ikea?

Marie sa...

Vad fint det blev med den vitmålade panelen, vilken skillnad! Tolixstolarna är såååå snygga, passar jättebra i erat fina kök!

Ha en bra vecka och så ses vi på söndag!
Kram Marie

Dollan sa...

Verkligen stor skillnad, jättefräscht. Vad skönt att bli klar med det. Du ligger verkligen i. Det verkar som när man har en blogg så går allt så mycket snabbare när man ska renovera, allt blir gjort på en kick. Undrar just om det skulle bli så här med om jag hade en, hmhmm I dag har man äntligen kunnat njuta av den efterlängtade och varma solen.

Ha en bra och skön vecka, själv ska jag tillbringa veckan i Halmstad.

Kram Dollan

Rosa Hemmet sa...

Hej! Första gången på din blogg... Vad fint köket blev, verkligen skillnad. Supersnygga stolar! :) Färg gör undervärk! Ska kolla vidare på din blogg nu.. :)

Desiree sa...

Tycker verkligen att det blev en jättestor skillnad nu när du målat om pärlsponten. Det vita får fram den grå nyansen på väggarna mer och får en snygg harmoni som inte fanns med den laxrosa pärlsponten. Jag gillar verkligen erat kök, det är stort, luftigt och inbjudande. Mysigt och härligt. Det grå och vita passar jättebra ihop med dina stolar och övriga små detaljer och föremål. Verkligen mycket lyckat ommålningsprojekt.

Mia sa...

Åhhhh vad fint! älskar före- och efterbilder! riktigt snyggt.....jag vill också ha vita väggar i köket, nu känns allt bara .... o r a n g e! Tog upp min vita Pappelina matta och de vita hissgardenerna förra helgen, såg att du hade nya hissgardiner i köket också, eller hade du bara kapat av de gamla? Blev snyggt iallafall! Kram Mia

Anonym sa...

suck ... är inne och drömmer om tolix igen ett varv. Är grymt sjuk på stolarna, såå fina, liksom hela ert kök!!

Har en liten hälsning till dig på min blogg :)
Ha en skön start på veckan!
kram/ruffa

ACStyle sa...

Va roligt med en till ny och fin blogg! Jag kommer absolut och hälsar på igen, du har jättefint hemma!

♥Linda♥ sa...

Vilken fantastisk skillnad! Den vita färgen är nästan magisk...vart man målar så blir förändringen så total!
Tolixstolarna är så raffiga! Verkligen ursnyggt!
Kram/ Linda

Helena Sjögren sa...

Så fint...
Ha en skön eftermiddag vid havet .. Jag e inte avundsjuk ;) bara lite bitter över att inte få bo så nära havet som du. SUCK ! Jag vill också.... Kram på dig !

Klas-Göran sa...

Wow, vad snyggt det blev! Vilken skillnad och med vita köksluckor kommer det bli ännu snyggare!!

Stolarna är verkligen läckra, tyckte att de förra var väldigt snygga, men dessa är också fina!

Ska verkligen bli kul att komma ner och få se allt live!Det har hänt massor sedan sist!

Var rädda om er!

Kram kram

Anonym sa...

Oj oj Jenny.. Vilket mega super duper fint kök ni har fått! Tolix stolarna bara dreglar man ju när man ser!!!! :D
Nedräkningen har börjat till på söndag! weeee
kram

Tidsmästarinnan sa...

men lägg av vilket snyggt kök ni har!!!
Jag tycker om ALLT i det :-)

Vet du, vi har tvärtom - vita väggar och grå panel i vårt kök, så det var roligt att se hur det ser ut med färgerna tvärtom! (Det finns en bild inne på min blogg under etiketten "kök" om du är nyfiken hur det ser ut tvärtom från ditt :-)

Kram!

Susihus sa...

Strålande fina bilder och så fint kök ni har. Vilken skillnad det blev med lite härlig vit färg. Nu när solen kom fram fick man ju så härligt med energi. Hoppas att allt är väl med dig och dina och må bäst. Kram

Radhusdrömmar sa...

Vilket fint kök du har! Precis i min smak! Jättefin sida också.

Ha det gott!
Kram
Johanna

Rosa Hemmet sa...

Din blogg är otroligt inspirerande! Vad glad jag blir att du gillar min också, tror många kan tycka att den blir lite för mkt kanske.. :) Men det räcker med att en gillar den så blir jag glad :D trevlig kväll

Jennyshemochharmoni sa...

Vilken gigantisk skillnad! Blev verkligen jättefint!!! Dina bilder är ju helt underbara också! Förstår att du är supernöjd över jobbet med köket, det ska du vara också! Toppen!! KRAM!

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Så ljust o fint!!!!Jätte fint kök...colla stolar!!!!Gilade även de gamla , men dessa var charmiga o orginella!!!

Ha det så fint i vår solen!!
hoppas ni får en härlig vecka!!
kramar Millan

Hem och Lycka sa...

Å så snyggt, jag som älskar Tolix och suktar efter några själv.. *suck* ;-) kram!

Evelinas hus sa...

Så himla snyggt! Vilken skillnad.
Helt otroligt vad vit färg och stolarna har förändrat. Grattis, superfint kök.
Kram Caroline

Tingeltangel sa...

Det är fantastiskt vilken skillnad det blev när du målade panelen. Förstår att ni inte saknar den gamla färgen. Nu är det ju så otroligt fräscht och fint. Tolixstolarna är bara så underbara. Jag funderar ständigt på hur jag skall smyga in några härhemma utan att maken protesterar.

DRÖMHUSET sa...

Helt otroligt fint blev det! Tänk vad vit färg kan göra!
Älskar din grå färg på väggen med, här kör vi gråa väggar här och var, så dint till vitt tycker jag. Du kommer inte ihåg färgkoden på "din" färg?
Sååå avis på dig och dina Tolixar, så snygga är dom *VILL HA*

Kram Sofie