måndag 21 april 2008

En del av badrummet

foto:mywhitecottage

Här kommer några glimtar från vårt badrum. Det var så här när vi flyttade in i vårt hus och jag tycker det är helt ok. Jag älskar vårt stora fönster, vilket gör att man upplever badrummet ljust och rymligt trots att det egentligen är ganska litet. Olivträdet har snart levt ett helt år - fantastiskt! Lyktan kommer från Fridas Gård, handdukar Lexington. Skåpet ni skymtar är ett flugskåp i zink. Fler bilder från badrummet kommer en annan dag!

foto:mywhitecottage

Solen har lyst från en klarblå himmel här hela helgen och även idag - underbart! Dock har vi haft lite kalla vindar så det har inte varit läge för fika ute i solen. Hoppas dom dagarna kommer inom kort! :)

Avslutningsvis vill jag bara tacka för alla gulliga kommentarer om vårt "nya" kök. Jag blir så glad för era kommentarer och läser dom med stor glädje!

Kramar Jenny

Tillägg: Flera av er har frågat om jag har några tips om hur man ska sköta ett olivträd. Jag är långt ifrån något proffs så jag är egentligen inte alls rätt person att svara på det, men som jag har förstått det så vill de stå ljust och soligt men får absolut inte torka ut. Samt att de vintertid vill ha det ganska svalt. Jag har faktiskt ett stort olivträd som har stått ute hela vintern, än så länge sitter bladen kvar men jag vågar inte ropa hej ännu...

26 kommentarer:

Johanna sa...

Vad fint ni har det hemma överallt!
Badrummet är inget undantag, massor med jätte vackra detaljer! Jag har sett ert zinkskåp i en affär men inte köpt det, nu ångrar jag mig då jag ser hur snyggt det är hos er!

Ett olivträd står högt på min önskelista, jag vet dock inte om det skulle leva länge hos oss.Jag har en tråkig tendens att få blommor/krukväxter att dö :-)

På min gatan i stan sa...

Väldigt fint! Vilken underbar blogg du har! :-)

Kram Martina

Flickan på landet sa...

Ert badrum ser jättemysigt ut :-)

Mjuka sa...

Gud va fräscht, tänk att det var så fräscht när ni flyttade in. Fina bilder du tar, olivträd tar jag död på. Köpte ett stort träd för en förmögenhet och det har dött, levde inte så länge. vågar mig inte på det igen. man blir så besviken. hoppas helgen varit bra. här har solen strålat från bar himmel.
kramar Malin

IKT i min vardag sa...

Så fräscht och snyggt! Verkligen fina bilder. Flugskåpet...så fint!
Har hämtat ner mitt stora olivträd från vinterförvaringen. Det dinglade en svart liten oliv på en gren...ibland blir man glad för små saker :-)

Kram ♥

sand mellan tårna sa...

Underbara bilder.... vill se mera badrum ;)

Kram L

Chatarina sa...

Oj så fint ni har det.
Underbara bilder.
Ha det gott
Chatarina

::fina:: sa...

Hejsan, ja det ser verkligen ut att vara ett ljust och härligt badrum. Jag önskar at tjag kunde säga detsamma om vårt... Jätteefina saker du pyntat där inne med, lyktan är jättevacker! Nu ska jag kika vidare i ditt kök, ligger efter lite här!

~Josefine

Tingeltangel sa...

Ert badrum är ju jättefint och du har adderat så många vackra detaljer i rummet.

pudelflicka sa...

Förstår att du njuter av ditt härliga badrum. För mig är badet det viktigaste rummet i huset.
Kram Hedvig

Hanna sa...

Jättefint badrum! Vi ska snart renovera vårt lilla toa så det är roligt att titta på inspirerande bilder!

tinaminastina sa...

Måste börja med att säja att ert kök är såååå fint!!!Och de där tolixstolarna får du hålla hårt i annars kanske jag kommer förbi och nallar dom=)=)=)=)hihi!En favorit hos mej!!!
Badrummet ser så ljust och fint ut...och är imponerad av att du kan hålla ett olivträd vid liv...det kan nämligen inte jag=)Maken kom hem igår med två olivträd på stam,blev nästan nervös...måtte jag klara att inte ta död på dom!Har du nåt tips???

Ha en härlig dag och hoppas ni får varmt också så det blir läge för en fika i solen!!

Kramar tina

Anonym sa...

Älskar ertbadrum.. också! haha.. Jag tror bestämt jag måste komma och göra ett hembesök hos er.Det hade varit så himla roligt! tror 7an och Emmie med att tyckt att det hade varit roligt.. Nåväl, vi får planera in det någongång framöver! :)
Köpte nya lexington handdukar igår.. nu önskar jag mig 3 likadana badlakan med.. Huu vad pengar det kan rinna mellan fingrarna när man kommer igång! :)
Kram på dig J!

Helena Dovier sa...

Den som hade ett badrum som ert... Det är så otroligt snyggt! Och bra jobbat med olivträdet - jag har förstått att de är svåra att hålla liv i, så för min del är det inte ens någon idé att försöka med ett sådant :-/.

Vill även flika in ett tack för dina snälla ord på min blogg, jag blev så glad för dem!

Hoppas att ni får lite värme hos er i dag så att ni kan sitta ute och fika i solen :-).

Kram från Helena

StrandviksVillan sa...

Ååååh, så fräscht badrum! Klassiskt med vitt kakel och grå fogar. Passar ju utmärkt med lyktan och olivträdet. Förresten så tänker jag länka dej, du har så jättefin blogg!

Helena Sjögren sa...

Får gratulera till att du lyckats så bra med ditt olivträd. Har du något tips hur man får dem att överleva ?

Kram Helena

Maria sa...

Hej Jenny!
Det är vackert i ert badrum! Jag har haft olivträd en gång, men det dog på vintern när inomhusluften blev för varm och torr. Men skulle gärna ha ett levande eftersom det är så fint!

Stina sa...

Verkligen fint. :-) Kram

Radhusdrömmar sa...

Vad fräscht det ser ut! Och jättefina detaljer! Gillar lyktan jättemycket, var är den ifrån?

Kram Johanna

Helena Dovier sa...

Ja, det är verkligen vackert nu när allt blommar. Det blir jätteroligt att se dina bilder på äppelblommorna sedan - kan bara tänka mig hur det måste tokblomma i Kivik då :-).
Stor kram från Helena

Lady Pion sa...

Vilket härlig blogg du har, köket blev ju suveränt efter målningen, sucktar själv är några tolix-stolar, får se om jag kan plats med dom hos mig.
Ditt badrum verkar väldigt fint, mitt ser ut som kaos. Är i renoveringsfasen och det är gips, kablar, klinker överallt i lägenheten. Men det kommer bli bra.
Har faktiskt köpt ett olivträd efter många års längtan, trodde jag skulle ta död på det, men efter en månad växer det som bara den...puh! Kram kram...ps. har länkat till din superfina blogg...d.s

sand mellan tårna sa...

Jag har just gjort en länklista till bloggar jag gärna besöker då och då! Är det ok att jag tar med din? Vill du inte det tar jag genast bort den.

Ha en bra kväll!

Mvh L

Handplockat sa...

Mums
jag njuter av dina bilder
ha en toppen onsdag

Livet i Gläntan sa...

Hej! Din blogg var ny för mig. Vad fint ni har hemma. Är det ok att jag länkar dig? Kram jessica

Solsjö - Under en vind sa...

Ert badrum är så fint och fräscht! har beundrat det innan....gillar detaljerna!

Hoppas att du har en skön onsdag framför dig! Här är bulldegen redan på jäsning, så titta in på en förmiddagsfika vetja! fniss....kanske kan skicka via mailboxen! Har lovat dottern så nu passar vi på så vi kan gå ut sen! Tänkte även hinna med en del shopping....barnen måste bl.a. ha vårskor!
Igårkväll bakades kakor till träffen på söndag, måste ju ha nåt sött mellan shoppingen...hi hi....

Ha det gott, kram!
pst...mitt & Annas mobilnummer fanns i mailet du fick med alla uppgifter om bloggträffen...Men jag kan smsa dig så får du numret där!

Hem och Lycka sa...

Vilket underbart badrum.. Tar med mig dina tips om olivträd, har precis skaffat mig ett nämligen ;-) kram!