tisdag 29 april 2008

Lyckad bloggträff
I söndags var jag och min söta vän Gúa iväg på bloggträff. Det var Sara och Anna som anordnat denna dag och den var verkligen hellyckad! Vi anslöt med hela gänget på en stor loppis som heter Östregårds antik & loppmarknad, vilket ställe!!! Där fanns hur mycket fint som helst till rimliga priser dessutom. Men jag föll i någon slags shoppingkoma och kom ut med endast detta deciliter mått för ynka 20:-... *haha* En annan tjej som också anslöt vid loppisen var gulliga Pernilla, äntligen fick vi träffas och hon visade sig vara precis den glada och härliga tjej som jag trodde!!!

foto:mywhitecottage

Efter en härlig fikabuffé innehållandes goda smörgåsar, grönsaker, frukt, kakor, bullar, juice och kaffe - massor med mumsigt med andra ord - begav vi oss vidare mot Klockaregårdens Trädgårdsbutik. Ett supermysigt ställe där det fanns allt för trädgården samt en mysig liten inredningsbutik. Där föll jag för denna ursöta lilla viol. Efter strosande bland rosbuskar och blommande magnolior blev det mat hos Systrarna Skogströms Lantcafé som låg precis bredvid. Där blev det mycket prat och skratt, vilket härligt gäng med bloggtjejer!!! Jag ser redan fram emot nästa träff! Tusen tack Sara och Anna för denna suveränt arrangerade dag och alla ni andra goa tjejer! Vi ses i september! :)

Soliga och varma kramar till er alla!

35 kommentarer:

Hanna sa...

Oj vilka jätte härliga bilder! Våren är bara så underbar med alla fina blommor!

Tingeltangel sa...

Jag har tittat runt bland alla era bilder från bloggträffen och jag är inte grön i ansiktet. Nej då, inte alls. Det låter så roligt att ni fick träffas och dagen verkar ju ha varit toppen... Din viol är verkligen söt... Jag passar på att önska dig en riktigt härlig Valborgsmässoafton.

Solsjö - Under en vind sa...

Få men naggande goda köp gjorde du iallafall!! Jag hamnade i ungefär samma sits då vi var på träffen i november...kom hem nästintill tomhänt...fniss.....

Det var så kul att träffa dig igen! Tänk att man kan träffa så många underbara människor genom att blogga! Man önskar bara att man hade haft ännu mer tid att prata med var och en....

Önskar dig en riktigt mysig valborgsmässohelg! Kram!

Anonym sa...

Hej vännen!

Ja vilken dag det var! Du var ju inte ensam om att hamna i shoppingkoma. Tror banne mig aldrig jag varit med om det förut! haha
Men det var ju så sjukt roligt och äntligen få ge dig den där bamsekramen och få ansikte och röst på dig! Ser verkligen fram emot fler träffar! :)

Ha den bästa valborgsaftonen och helgen nu! Ta Vimmerby med storm! :)

Stor kram!! ♥

Johanna sa...

Det är ju inte kvantiteten utan kvaliteten som är viktig ;-)
Ursöt viol du hittade!

Har en grej åt dig på min blogg, ifall du vill ta emot den,varsågod!
Önskar dig en riktigt rolig och skön valborg!
Kram!

Ann-Catrin sa...

Hej Jenny!!

ja ni verkade ha haft det så underbart på er träff... så gärligt att Sara och Anna anordnade det hela så fint!!

Men du shoppinkoma..hihi.. men det var i allafall ursött ditt lilla mått...och violen oxå!!

KRAMAR A-C

Dollan sa...

Vilken söt viol. Fasen vad jag skulle vilja vara med o träffa er oxå, även att jag ej har någon blogg. Det verkar som det var jätte jätte kul.
Ha en skön Valborg
Hälsa familjen

Dollan

Marie sa...

Tack för i söndags, det var så kul att få träffa dig! Du var precis så där rar och gullig som jag trodde att du skulle vara. Hoppas att vi ses snart igen!

Visst är violen helt ljuvlig, jag går här hemma och njuter av min också.

Ha en trevlig Valborgsmässoafton!
Kramar Marie

s.m.i.l.e sa...

Hej! Vilken fin blogg du har. Jag hittade hit via Dreamhouse. Trevlig valborg!

Desiree sa...

Violen var verkligen söt. Jag har inte sett en sådan viol med miniblommor innan. Vad kul med bloggträff. Det måste vara både spännande, roligt och lite pirrigt att träffa de man bloggat med in real life. Jag önskar att det gick att anordna en bloggträff för oss USA bloggare men det är lite knepigt då avstånden är så stora här. Jag ska iallfall försöka träffa en av bloggarna då jag är hemma på semester i Sverige i sommar och det är något jag verkligen ser fram emot. Det är härligt att man verkligen kan få många nya riktigt goda vänner via bloggens värld.

Maria sa...

Hej!
Vilken konkurrens det kunde bli när en massa bloggare var samtidigt på samma loppis. Alla ute efter samma fynd...
Låter som om ni haft en jättehärlig dag när ni träffades!

Hoppas du/ni får en bra Valborgs!!
KRAM

En inredoholic sa...

Så roligt med bloggträff!!

Så vacker blomma, det är sagolikt att komma in hit.. Favoriten!!

Ha en skön valborg.
Kram
Jannice

Tingeltangel sa...

Vill bara önska dig en underbar Valborgsmässoafton och efterföljande helg. Kram.

Bokcaféet i byn sa...

Er träff lät jätte mysig! Härligt!
Trevlig valborg!
Kram Anna

Emm´s design sa...

Denna typ av viol är så fantastiskt söt! Man blir glad i hela kroppen!

Tipsar även om en tävling på Emm´s Design! Fina smycken att vinna!

Camillas nya hem sa...

Det är ju nästan så man vill flytta till Skåne så man kan gå på era bloggträffar! :) Vad roligt ni verkar ha haft, jag blir riktigt avundjsuk. :)

Trevlig valborg till dig! Kram!

pudelflicka sa...

Vilken härlig bild.
Önskar dig också en trevlig helg.
Gucci och valpen kommer hem på måndag
Kram Hedvig

Maria sa...

Ha så kul i Vimmerby!!!

Låter toppen med en shoppingstur, kram!

Nettan sa...

Men du, vilken shoppingkoma !?
Men det vart ett underbart sött litet " mått " du kom över =0).
Underbar viol där i krukan.
Kram Nettan

Lina sa...

Det ar så himla trevligt att ses igen! Det är som du säger, man känner nästan att man inte pratat tillräckligt med alla fast att munnen gick i ett! Ha en riktigt bra valborg! Kram

Annica sa...

Hej!

Hamnade här via Helena-Min blogg...

Trevlig blogg du har!

Kul med decilitermåttet. Jag har ett helt gäng med sådana stående på jobbet och tycker de är jättesöta!

Bloggträff låter jättekul. Jag har läst att det är många som varit iväg på träffar nyligen...

Kram Annica

Poppins sa...

Vilken härlig dag det låter som! Kul att det blev så lyckat.
kram

My Lovely Things sa...

jaa..det var så trevligt...

man längtar riktigt tillbaks...

ha det så gott..
kram anna

Millas hem sa...

Hej!
Har också ett sådant lite sött decilitermått (visat i ett inlägg)men mitt har inget handtag!
Däremot hittade jag ett litermått med handtag.
Undra hur många olika mått det finns!? Ja,ja söta som bara den är dem iallafall!

Kram Camilla

Randi sa...

Vilken underbar dag ni har haft! Måste ha varit en otroligt spännande upplevelse att få träffa alla IRL. Ditt decilitermått är ursöt och det är förstås de små violerna också.
Önskar dig en fortstatt skön helg!
Kram Randi

Vårt lilla hem sa...

Hej Jenny!!

Vilken underbar dag ni verkar ha haft, låter såå supermysigt!! Och en så gullig viol du handlat, så näpen :)

Jag bara älskar bilderna av ditt gäst/tvrum!! Får jag fråga en sak; hur djupa hyllor har du över sängen? tänkte kanske sättalite hyllor i kontoret på en av väggarna och de du har ser perfekta ut :)

Stor varm kram och önskan om en fin helg!!

Jenny

Hem och Lycka sa...

Låter som en toppendag m a o! Söt viol och fint decilitermått, har ett likadant från min farmor och farfar. kram!

Maria i Skara sa...

Hej Jenny!
Ni verkar ha haft riktigt roligt på en bloggträff ! Vilken loppmarknad ni var på ...jag tror att jag skulle köpt nästan allt på bilden..men ibland får man köptorka som du fick! Jag var och skulle shoppa häromdagen och allt jag kom hem med var ..en grön disktrasa och kläder till barnen. Det är konstigt, jag hamnar alltid på barnavdelningen till slut och kommer inte hem med något till mig ! Ha en kul helg !
Kram Maria

Anonym sa...

Åh vad mysigt ni verkar ha haft på bloggträffen. Hoppas verkligen att jag kan vara med på nästa träff.

Har kikat lite runt hos dig och tycker ditt badrum är såå mysigt, håller själv på att spara ihop till vita Lexington handdukar. Sedan är jag kär i bordet i ditt mysrum, vart har du köpt det`?
Har du en blogg för bara spec inbjudna? Får man bli inbjuden?
Kram Lena

Unknown sa...

Hejsan!
Vilken härlig blogg du har! Jag undrar om det är ok att jag använder dig som min nästa veckans blogg? Skulle vara super skoj, jag skulle i så fall lägga ut det nästa fre/lör, så därför vore jag tacksam för snabbt svar, dock senast tisdag!
Ha en fin helg!
Kram Petra
www.metrobloggen.se/romantiskahem

Malin - I min trädgård sa...

vilka vackra bilder! Och roligt att läsa om bloggträffen. Kunde inte vara med men jag var allt ltie avundsjuk på er ;).

Ha en bra helg!

Mjuka sa...

Vackra bilder!!
kramar Malin

Rosa Hemmet sa...

Vad mysigt det lät med bloggträff! Även om du "bara" hittade dig ett dl mått så måste jag ju säga att det var ett riktigt snyggt ett! :) Fynd fynd! trevlig helg på dig:)

Grodmamman sa...

Ni verkar ha haft en underbar bloggträff! Ångrar att jag inte följde med, kan kanske bli fler gånger. Jag länkat till din sida från min. Uppfattade i något inlägg här att det var helt ok. Hör av dig annars!
Kram

Sallys hus sa...

Hmmm...September....tänk om man skulle kunna komma då!!!
Jag vill så gärna.....

Var ju tvungen att kika in här också....nu har jag suttit och dreglat över alla fina bilder....
Jisses vad fint ert kök blev!!!
Vilken skillnad.
jag vill också ha så där fint!!!
Här är bara stökigt och sjukt......

Vad fint du gjort på skänken i sovrumet också!!!
De där speglarna är sååå fina!!
Ha det!
Kram Katarina