tisdag 15 april 2008

Maileg

foto:mywhitecottage

Åh, vad jag älskar dessa Mailegkaniner. Dessa fick lille E när han var liten, så det är faktiskt mer än fem år sedan. Han har aldrig velat leka med dockor men dessa har han klätt av och på många gånger... Kul när något som är fint för ögat även är en rolig leksak! Skulle kunna tänka mig fler men nu känns det som om killarna börjar bli lite för stora för gulliga kaniner... tyvärr, säger mamman som gärna kunnat tänkt sig flera... *hihi* Men kanske ändå... En sista när han fyller år i sommar!!! Jag tror det får bli det i alla fall... :)

foto:mywhitecottage

Ta hand om er!

30 kommentarer:

Dollan sa...

Vilka sötisar, skulle gärna vilja ha ett knippe av dom ;=))

Dollan

Vårt lilla hem sa...

Hej :)

De är ju bara för söta kaninerna!! Förstår att du vill ha fler :)

En så underbar bloggplats du har!! Kan tänka mig att det är fint att sitta där framför fönstret med den fina utsikten :)

Ha en fin dag!

KRAAM! Jenny

Elzie sa...

Om inte annat så kan väl mamma köpa en till sig själv?
Hoppas du har en bra tisdag.
Kram Elzie

Mjuka sa...

Ja visst är de söta. De söta möblerna som finns nu också är bedårande.
kraaammm
Malin

Annika sa...

Verkligen söta kaniner! Jag hade en riktig kanin utanför köksfönstret igår. Den var också söt! Kram

Maria sa...

Visst är de super fina! Själv har jag en grå gris, men inga barn. Får väl låta Lufsen leka med den!!!

Har hittat lite tider på loppisen, den börjar 9. Känner du att du har mycket att rensa och sälja är du välkommen ner, så kanske vi kan byta saker med varandra!

Helena Dovier sa...

Gulliga små kaniner :-). Ha en fortsatt fin tisdag, hoppas att solen skiner på Österlen också!
Kram från Helena

Anonym sa...

Håller med dig. Älskar med kaninerna, ja det mesta från Maileg! Dottern har 2 kaniner på sitt rum, mest som dekoration! :)
kram

Desiree sa...

De var ju jättesöta dessa kaniner.

Solsjö - Under en vind sa...

De är underbara!!! Visst kan väl mamma ha nån av dem på sin egen sängkant?? *ler*....

Ha en skön kväll!

IKT i min vardag sa...

Jag tänkte köpa en kanin till mig...ehhhöhhh...jag menar till sonen *ljuger*;-)
Man bara måste älska Mailegs ninisar och nöffisar...

Kram

sand mellan tårna sa...

Kaninerna är ursöta! Kanske jag skulle passa på att handla en, min son är ju bara dryga året! Har du tips på nätbutik med kaniner?

Nix, det är ingen sängbakgrund, det skall jag göra en i tyg tänkte jag, har dock inte köpt tyg ännu. dessa skall sitta på väggen över sängen, så det var ganska nära! =)

Kika in hos mig, idag visar jag sovrummet!

Ha en fortsatt trevlig kväll!
Kram L

Jes/Vita villa vila sa...

Kan bara hålla med :) De sötaste kaninpojkarna som finns!!! Jag har spanat på "Ole Prick" - kanske dax att utöka förrådet igen? ;)Definitivt till nästa födelsedag ☺

Må gott vännen!

Jes ♥

Anonym sa...

Hejsan!

Vilken mysig blogg du har.
Jag gillar det lantliga men även det New Port aktiga, men jag tycker inte alltid att det passar ihop.
I somras sålde vi vårt lantställe i Skåne pga att tonåringarna i familjen inte alltid vill åka iväg så långt o dragkampen blev för jobbig. Så nu letar vi lantställe i Stockholms ytterskärgård och när vi hittar det stället kommer det bli riktig New Port inredning där.
Må så gott
Lena

Bokcaféet i byn sa...

Hej Jenny!
Vad fin bloggen här har blivit! Och vilka söta kaniner! Men vem ska man köpa dem till när man inte har barn :-) Hunden kanske!!!
Din skrivplats ser underbar ut! Min skrivhörna är också placerad vid ett fönster, men istället för vidsträckta fält blickar jag innåt vår innergård. Alltid lika härligt!
Hurra för vackra, inspirerande utsikter! Det förgyller faktiskt vardagen litegrann!
Ha en fin dag!
Kram Anna

Jennyshemochharmoni sa...

De är verkligen supersöta! Skulle gärna ha dem jag med :) Ha en skön och solig dag! *förhoppningsvis* Stor KRAM!!!

Maria sa...

Ja, de är fina! Jag har bara en tomte som är släkt med dem!
Trevlig onsdag!!

A home far away sa...

Mina barn är för stora (nja kanske inte killen) men jag ska nog köpa 2 i sommar ivarjefall:-) så söta är de!
Kram
Gunilla

Nina sa...

jag har haft funderingar på att ta in dem i butiken - jag gillar dem också mycket ... kramar i mängder

::fina:: sa...

Ååh de är ju bara för gulliga! Ja det är klart att du måste inhandla en tredje för det vet ju alla att alla goda ting är tre! ;-)
Det är inte bra detta att så många bloggare visar Maileg-kaniner. Trots att jag är vuxen lever ett stort barn inom mig som alltid vill ha gosedjur. Men jag borde ju inte.. ja vi får se hur länge jag klarar hålla mig ifrån dem! :-)
Ha en fin dag!
~Josefine

Ann-Catrin sa...

Blir alldeles slaig över dessa små rara gossar.. sitter så fint där med sina skjortor!!!

helt bedårande är dom..och när du fotar så där blir jag alldeles salig!!

kan du inte fota havet igen snart.. please!!!

Tack rara du för din uppmuntrande kommentar inne hos mig... det värmed ska du veta!!

kram kram A-C

me and alice sa...

Förstår om du vill ha fler såna söta gossar!!
Dom är helt underbara!
kram Susanne

Villa Humlebo sa...

Kaninerna är helt underbara! Har ingen ännu... men när lillkillens rum blir klart ska en kanin få flytta in!! Är det ok och jag lägger dig på min länklista? Sen jag hittade din blogg, tar jag en tur in hit på min dagliga bloggrunda! Du har en helmysig blogg!!
Varmt välkommen att besöka min!

Kram Mia

Unknown sa...

Halloj vännen

Så roligt att du har en ny fin blogg. Jag undrar varför???
Den andra är/var lika fin.
Du tar så fina bilder.
Vi ses ju på bloggträffen då får du berätta mer.
Kramisar Jeanette

Johanna sa...

Ja visst är de alldeles härliga!
Hos oss bor det också två kaniner och jag skulle inte ha något emot att utöka familjen med en kaninkompis till....
Bilderna är jätte fina!
Tack för snäll kommentar på min blogg, gjorde mig så glad :-)
Kram!

My Lovely Things sa...

så söta....

kram anna

Frida sa...

Vilka söta kaniner. Mitt första besök här hos dig, väldigt fin blogg!
Kramar Frida

tinaminastina sa...

Å de är ljuvliga!!!Här skiner solen,hoppas den lyser hos dej idag också!!!

Kram/tina

Flickan på landet sa...

Så fina detaljer!!

Klas-Göran sa...

De är verkligen superfina!
Var finns de att köpa?

Kram Kram