torsdag 17 april 2008

Detaljer från köket
Somliga av er vet att jag har målat pärlsponten i vårt kök. Den var tidigare vitlaserad men såg snarare laxrosa ut... Inte särskilt snyggt om jag säger så! Numera är den i vitaste vitt och jag är så nöjd med resultatet! Bilder på hela köket kommer men i väntan på det bjuder jag på några detaljbilder från en av våra hyllor i köket.

foto:mywhitecottage

De turkosa glasen mina favvodrinkglas! Speciellt sommartid... Ni skymtar även en liten tavla som bland annat går i turkost, den kommer från USA och jag har fått en av min söta vän A som bor där. Det är nu ganska många år sedan jag fick den men jag tycker fortfarande väldigt mycket om den!

Vill passa på och tacka för alla era gulliga och rara kommentarer ♥ nya som gamla bloggvänner! Jag blir så glad över varendaste en, det ska ni veta! Försöker svara på era frågor så gott jag kan men är det någon jag missat så hör bara av er igen antingen bland kommentarerna eller så kan ni mejla mig!

Kram Jenny

32 kommentarer:

Maria sa...

Det skall bli spännande att se resultatet, det kommer bli supersnyggt, gillar redan erat stora fina kök!
Visst är det snygg med öppna hyllor. Varför gömma allt det fina man har i skåpet.
Ha det gott och håll tummarna för fint väder nu när jag skall kränga (skånskt ord för sälja) saker på lördagens loppis!

Maria sa...

Hej!

Du får hälsa maken din att jag inte har planerat att slå något i fönsterkarmen eller ställa blöta krukor här!!!!
Nä skämt åtsido, tycker faktiskt att färgen fäster ovanlig bra och med lack färgen så blir ytan lite tåligare. TA undersidan utav en fönsterkarm och pröva, annars kan man alltid ta ett rakblad och skrapa bort färgen igen!!
Ha mailat dig med!

Helena Dovier sa...

Åh, vad fint du har gjort på hyllan! Och det ska bli jätteroligt att se hur det har blivit med den nymålade pärlsponten.
Ha en fortsatt fin torsdag!
Kram från Helena

matilda sa...

nu har jag hittat en ny favoritblogg, så fina bilder du visar! hit kommer jag garanterat massor med mer gånger :)

Maria sa...

Visst är det roligt att ordna små stilleben i sitt hem somman sedan kan gå och njuta av. Mönster, färger, former och material. Blandningar som blir fina tillsammans - som på din hylla!!
KramaR!!

Desiree sa...

De turkosa glasen förstår jag är dina favoriter. Det blir ofta väldigt vackert med dryck i just turkosa glas. Ser så sommrigt och fräscht ut. Ljuslycktan var också jättefin. Ska bli spännande att se slutresultatet av köket som ommålat. Ha en riktigt bra dag.

Mjuka sa...

FINT SOM BARA DEN. gILLAR STARKT DINA GLAS. pÅMINNER LITE OM DESSERTSKÅLAR SOM JAG HAR.
KRAAAAAAM
MALIN

Solsjö - Under en vind sa...

Vad snyggt det ser ut på dina hyllor! Är spänd på att se väggarna klara förstås...hi hi....

Jag ska hälsa mannen din hälsning, kanske sätter det fart på honom (fniss), men just nu är det fotbollsträning för hans del. Barnen har precis somnat och jag försöker landa efter en hektiskt dag! Hann inte ens få en halvtimmes rast idag så jag tog en snabb promenad direkt då jag kom hem.....Det är sårbart då det fattas personal, vikarier finns knappt att få tag på och dessutom vill kommunen inte att man sätter in dem om det inte är riktig kris...så oftast får man täcka upp för varann....

Passar på att önska dig en riktigt skön helg! Imrogon är det fredag igen och om bara 10 dagar är dte dax för träff!

Du kan väl maila mig om du har något mobilnummer så att vi kan plinga för att kolla av då vi ska ses i Moheda!

Stor kram!

Hanna sa...

Jättefina detaljer, gillar lyktan !

Johanna sa...

Vad fint det ser ut, väntar med spänning på att få se mer!!!
Jag gillar dina bilder jätte mycket!
Kram

Jes/Vita villa vila sa...

Alltid alltid såå fina bilder så man baxnar :) Underbara detaljer från ert fina kök! Glasen var ljuvliga & skylten likaså! Härligt med handdukarna & lyktan....mmmmm...mysigt!!!

Kram! Jes ♥

Two sa...

Så fine ting du har på hylla di! Og eg er sikker på at det er herlig forfriskande å drikke av dei turkise glasa ein varm sommardag!!

Marie sa...

Så mycket fint du har på hyllan, läckert med det turkosa. Ser fram emot fler köksbilder framöver!

Ha en trevlig helg!
Kramar Marie

Tingeltangel sa...

Dina bilder är så vackra. Jag älskar dina fina arrangemang av prylar. Din tavla är supercharmig. Önskar en skön helg. Kram.

Persiljas Hus sa...

Hej! Tack för din goa kommentar! VAR har du köpt glasen??? Förutom den ljuuuvliga färgen var ju formen ovanligt vacker!!!

Helena Sjögren sa...

Fantastisk fina dina glas. Är de gamla ? Ser med spänning fram emot att se hela ditt kök på bild... Ha en go helg . Kram helena

Jennyshemochharmoni sa...

Hej! Vilka ljuvliga detaljer. Glasen är superhärliga, riktigt somriga! Ha en toppenbra helg! KRAM!

Tidsmästarinnan sa...

men det är ju så himla FRÄSCHT med turkosa detaljer, och vårigt!!

jag blir glad av att kika in här! (tyvärr inte lika glad när jag ser vårt eget kök, men förhoppningsvis blir det ändring framåt sommaren... :-)

Trevlig helg!

Maria sa...

Hej Jenny!
Eftersom du bor i Skåne så går det säkert utmärkt att så pionvallmofröna utomhus nu. Det går att förså också, men de brukar jag inte göra (och då bor jag ju där det fortfarande är snö på backen)Lycka till! Hoppas att det kommer att blomma fint!

En inredoholic sa...

Ååå så vackra glas. Förstår om de är favoriten.. Hela din sida är en favorit :)

Tack för alla inspiration!!
Kram o ha en härlig helg
Jannice

Anonym sa...

Åhhh aj lav turkoooos! Riktigt härliga dricksglas, jag förstår att det är favoriter. :)
Tänk att man aldrig kan få nog av dina bilder! :)
Ha en toppen helg nu snäckan!
kram!! ♥

Villa Berngard sa...

Vilka snygga glas!!! *vill ha* Jag trodde jag var trött på turkos men när jag ser de fiiiina glasen inser jag att jag inte alls är trött på det.

Trevlig helg!
Kram Karin

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Jag kikar in å lämnar en "ha en bra helg" hälsning !

Kramiz Pernilla

Unknown sa...

Ja, vilka fina turkosa glas! Och vad härligt med nymålat kök...
/B
www.lyckligagatans.blogg.se

Nettan sa...

Härliga bilder som vanligt, blir alltid lika glad av & titta in hos dig =0)...finfina glas & härlig färg dessutom..
Handlade hos Englamaria häromdan & såh en sådan flaskkorg som du har, men det får bli vid nästa köptillfälle, måste spara fickpengar till resan ju.. ;0)
Ha en Mysig Helg m. Familjen..
Kram Nettan

ColonialEast sa...

Hej! Vilka mysiga bilder! H�rligt med pastellf�rger tycker jag. Tack f�r titten hos mig. Kom g�rna tillbaka. �nskar dig en toppenhelg! KRAM!

Sofia på Me and my home sa...

Vårlikt härliga bilder!! Ser framemot mer köksbilder - behöver all inspiration jag kan få!! Vill ju också ha ett fräscht kök.. NU! och helst igår ;) Otålig otålig :)
Kramkram

Dollan sa...

Hej Jenny!

Vackert på hyllan så det förslår, jag tycker oxå att de turkosa glasen är fina. Funderar just på om vi inte har druckit drink hos er en midsommar i dom, jag har ett svagt minne av det ????????;=))
Ska bli kul att se köket snart oxå.
Hoppas verkligen att vädret blir bra i helgen så man kan vara ute o fixa o dona i trädgårn.
Hälsa familjen

Marie

Elin - Ett Hem sa...

Vilka fina bilder! Nu har jag fått lite inspiration till morgondagens shopping! =)

::fina:: sa...

Jag blir alldeles ivrig när jag tittar på dina härliga bilder. Det är liksom något med de fina detaljerna, och de ljuva färgerna som bara gör mig så... lycklig! Jag förstår verkligen varför de turkosa glasen är dina favoriter - helt underbara! Och skålen på fot där i bakgrunden, och tavlan. Jättemysigt, längtar redan tills vi får se mer av köket!

~Josefine

Ann-Catrin sa...

En till som är uppe med tuppen!!
Tack söta du för dina lltid så rara kommneter inne hos mig..de värmer in i hjärtat ska du veta!!

underbar detöljer från ditt kök..har oxå de där glasen..Ittala är så fina och somrigt blå!!

kul att ni blebv nöjda med målningen.. ser med spänning att få se fler köksbilder sen!!

ja idag är det ute som gäller... trädgården skriker på mig!!

Är det havet för er eller???
bara lite avis jag!!!

kram kram A-C

Poppins sa...

Härliga köksbilder! Och turkos gillar jag också, framför allt på sommaren.
kramar