måndag 14 april 2008

Idag tänder jag ett ljus...

... för lilla Engla och hennes oerhört tragiska öde. Jag tänker på hennes familj och vänner och lider med dem... Vilken ofattbar sorg som drabbat dem... Samtidigt är jag så tacksam för mina barn, min familj och mina vänner som finns i mitt liv. Jag vill försöka ta vara på varje dag och glädjas åt varje ny dag, det är inte alltid lätt men jag ska göra mitt bästa för att försöka leva mer här och nu och glädjas åt det jag har!

foto:mywhitecottage

Igår hade vi underbart väder och vi plockade fram barnens studsmatta - glädjen var stor! Jag gick runt i trädgården och
kikade på allt som spirar. Plockade in dessa pärlhyacinter från
en av rabatterna. Jag hittade till och med tulpaner som slagit ut!

Kram Jenny

20 kommentarer:

pudelflicka sa...

Jag hoppas alla kan tända ett ljus för den lilla flickan och hennes familj. Jag fattar inte att sådana personer kan gå fritt omkring.
Kram Hedvig

Helena Sjögren sa...

Så oerhört tragiskt det som hände Engla.Hur skyddar man sina barn mot sånna här galningar som går lösa där ute? Lider med hennes mamma och anhöriga som tvingas gå igenom detta fruktansvärda... Hur skulle man orka själv ?!

Maria sa...

Vad är det för världe vi lever i, skall barn inte ens kunna cykla hem ifrån skolan länge.
Människor har verkligen förändrats, så här var det inte när vi var yngre, då tänkte man inte ens tanken på att det skulle vara farligt att låta barnen ta sig hem själva.
Tragiskt!


Visst hade vi ett toppen väder. Hoppas på lika fint på lördag, skall göra ett försök att sälja lite saker på loppis i Simrishamn. Sambon är ledig för ovanlighetens skull och har lovat att hjälpa mig. Min gud vad vi har saker som man inte behöver, här skall tjänas små slantar!!!

Hanna sa...

Hej! Roligt att jag hittade hit, du har jättefina bilder! Äskar också vitt och pasteller :)

Caroline/drömlägenheten goes radhus sa...

Lilla lilla vännen.....man tänker så mycket på henne och hennes familj. Hennes öde har verkligen berört många.... Fina ord du skriver, håller med dig.

Vilken mysig blogg du har. Lägger till dig på min länklista! Måste bara säga att din bloggplats var underbar! Har också ett skrivbord vid fönstret och tänker precis som du med feng shui och möbelplaceringar. Men jag tror också att trivs man så är det positiva energier! Älskar din stol! En av mina "vill-ha"!
Ha en fin måndag/Caroline

Jennyshemochharmoni sa...

Jag måste nog också tända ett ljus tror jag. Det är så otroligt hemskt det som hänt! Man lider verkligen med dem.

nilan sa...

Tänker också på Engla idag och har gråtit en skvätt... Det kunde lika väl ha hänt oss! Vi bor också i en liten by och man tror inte det händer här.. Vi frågar oss nog alla, varför?

Härlig sida du har, men jag saknar lite av det personliga som jag tidigare fick äran att läsa på Seaside living...det var så mysigt att få komma hem till er...MEN jag har full förståelse för ditt beslut. Lova att du visar lite bilder här från ditt uthusprojekt! Please?
Många kramar från lilla mig!

Sofia på Me and my home sa...

Usch ja.. det är förfärligt! Så onödigt... Man kramar sina nära lite extra idag!

Fint här är! Lägger in länken på min blogg - nu när du är publik igen! :)

Maria sa...

Hej Jenny!
Jag tänker också så att en sådan här tragisk händelse ska få en att uppskatta livet och sina kära mer än vad man alltid orkar och kommer ihåg att göra. Man kan ju så lätt glömma bort när vardagen snurrar som snabbast!
Kramar!

Jes/Vita villa vila sa...

Kan bara instämma.... Vilken fruktansvärd tragisk & avskyvärd händelse, jag ryser vid blotta tanken...

Kram Jes ♥

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

ja såååå hemskt!!
Hennes död har nog lamslagit alla!!!fruktansvärt!!!

~~* W I T H ♥ L O V E *~~

Lilla Blanka sa...

Jag gör desamma, känner att det är ett stort engagemang av de allra flesta nu och det är härligt i en sån här situation..kan inte sluta tänka på henne och hennes familj
Kram
Mia

Dollan sa...

Tycker oxå det är fruktansvärt. Blir väldigt upprörd över det. Vilket fint ljus du har tänt. Jag tänder ett med kl 2100.

Kram Dollan

Lilla Uthuset sa...

Håller med dig. Bor inte långt ifrån Stjärnsund där Engla bodde så allt blev så verkligt. Tänker på mina egna barn och barnens kusiner. Ett ljus skall tändas från mig och min familj.

Kram Åsa

les fifoles sa...

Hello jenny! i've a lot of pleasure to visit your "white cottage". I like the way you take your pictures. Would you mind if I add your blog in my list of favorite ones?
Have a very nice evening. Anne.

En inredoholic sa...

Ja det är verkligen fruktansvärt. Jag har gjort detsamma.. Tänt ett ljus, och hoppas verkligen att människan blir till det bättre.

Vacker hemsida..
Kram
Jannice

Marina sa...

Här tände vi också ljus i kväll.

me and alice sa...

Hej!
Vi tände också ljus för lilla Engla och hennes familj igår... Usch det har berört oss alla så himla mycket. Vågar nästan inte tänka på hur Englas stackars familj har det nu... Hoppas dom torterar det läbbiga krypet! Annars kan jag frivilligt ställa upp o göra det.
Oj,oj nu skenade känslorna i väg...

Tänk att få bo så fint som ni, nära havet o Danmark. Det vill jag också göra någon gång. På vägen ner till Danmark åkte vi några timmar längs kusten nere vid Ystad o Malmö. Fasiken vad vackert det är där...
Loppisen i Köpenhamn ligger på Bella Center (BC). Ligger i industriområdet alldeles efter Öresundsbron. det är bra skyltat dit. Tror att den är två gånger om året, en gång på våren o en gång på hösten. Om du söker efter bella center på nätet får du upp när det är!
kram Susanne

Maria sa...

Hej du!
Nä, någon tid vet jag inte, vet faktiskt inte så mycket om loppisen, svårt att få tag i någon info. Vet bara att de har loppis varje lördag, tänkte att den startar nog vid 9 tiden, så det blir att gå upp tidigt och köra iväg. Sambon är lagom förstjust, får muta han med en god middag på kvällen! Känner bara att jag har så mycket saker, hyllor, ramar, inredninsböcker och pynt som man kunde kanske tjäna en slant på. Kanske blir till en mysig middag nu när vi snart skall åka på semester.
Har du vägarna förbi, passa på och säg hej. Lovar att inte försöka sälja mitt skit till dig!

Desiree sa...

Ja jag tänker också på stackars lilla Engla och hennes familj. Så tragiskt och så sorgligt. Så hemskt att sådant här ska behöva hända.